mandag 13. juni 2011

Flere som ønsker seg englebarn.

Har laget et armbånd til ei herlig dame på østlandet.
Hun hadde også englebarn og hadde lyst på armbånd med englebarna på......
Klart hun må få det.
Så her er det. 2 gutter og 1 jente.


Var også ei jente som ønsket seg armbånd med scharms på.
Her er det.


Og til slutt et smykke til ei som liker lilla........
ikke meg:))


Nå er jeg klar for en kveld i godstolen med foten høyt kjenner jeg,
men vi blogges snart igjen:))

Karipia

søndag 12. juni 2011

Konfirmasjonskort.

Det er vel store muligheter for at disse er de siste konfirmasjonskortene
jeg lager i år.
Det har blitt ganske mange og det er veldig moro.
Har fått veldig mange koselige tilbakemeldinger fra mottakere......
eller rettere sagt .....mødre til mottakerne.....som syntes at slike personlige kort var
skikkelig moro å få.


Jentekortene syns jeg kan pyntes litt ekstra
med blomster og blonder og det liker jeg.


Guttekortene blir litt mer safe.

Slike personlige kort får du jo ikke kjøpt i butikk,
derfor er det ikke mange av de på et gavebord.
Men det er da blitt ganske mange som lager kort selv etterhvert
så det blir nok bare fler og fler hjemmelagde kort å få.


Denne konfirmanten var en gitarspillende gutt,
så da fant jeg fram et morsomt motiv.

Takker for alle koselige tilbakemeldinger fra dere.
Det setter jeg STOR pris på.
Dere sier at jeg inspirerer dere.....og det gleder meg.
Så fortsett med å skrive en liten hilsen her i bloggen
eller på mail eller facebook.......for det inspirerer meg til å
fortsette å blogge:))

Vi blogges:))

Karipia



lørdag 11. juni 2011

Hipp Hipp Hurra for Patrick.

I dag har Patrick bursdag, og han fyller 
 12 ÅR
og dagen har han feiret med familie og venner.
Vi fikk besøk av tante, onkel og søskenbarn fra Hamar
og mormor fra Innset.
Det var stas, for det er ikke ofte det passer slik at familien kan komme
på bursdager .......for alle bor så langt unna.
Men denne gangen passet det heldigvis at noen kunne komme.


Vi hadde planene klare for dagen,
med grilling og familiekos på verandaen.
Og vi var maks heldig med været.........
for det kom ei regnskur med det samme de kom på besøk
men den varte bare i 5 minutter.
Da var det å ta med seg kluter og gå ut og tørke av bord og
stoler og gjøre klart til grilling.

På menyen sto grillspyd av hjortekjøtt, marinert entrecote
og kyllingfilet, sommerkoteletter og diverse krydderpølser.
Saltbakte poteter, ris og blandet salat.
Peppersaus, bernaise og sursøt saus og nystekt Foccacia brød.

Vi hadde knallvær under hele grillinga og ei stund etterpå........
så vi fikk kosa oss med kaker og dessert.
Men så åpnet himmelen seg og det tordnet og lynte
i flere minutter.
Ungene syntes det var spennende og ville sitte ute under paviljongen
å føle på været.


Her sitter 5 av mine tantebarn og lillegutt og koser seg i senga
i paviljongen.

Randi, Johan, Sigrid, Nora, Sunniva og Christer.

Bursdagsbarnet var ikke tilstede akkurat da.

Nå er gjestene dratt videre og vi har ryddet opp.
Sitter som noen slakt i hver vår stol nå og kjenner på kveldsroen.
Og her kjennes det ut som jeg blir sittende en stund.
Får vel finne fram heklekroken kanskje......

Vi blogges:))

Karipia

fredag 10. juni 2011

Stolt mor.

Jeg må innrømme at jeg er stolt av eldste sønnen nå.
Ikke nok med at han laget denne flotte gaven til venninnen.


Men han fant likså godt fram kort utstyret til mor
 og lagde bursdags kortet selv også.

Jeg er
IMPONERT


Han har nok blitt preget av mors stil
for kortet var helt i Karipia`s stil.
Men kreativt og flott ble det og jeg er sikker på at bursdagsbarnet
blir imponert også........
og ikke minst glad for gaven.

Håper ikke dette blir siste gangen han lar kreativiteten flomme over,
for dette syns jeg var moro.

Selv har jeg heklet litt sommerfugler i dag også.......
må vel begynne å montere de snart,
før det blir så mange at jeg ikke gidder.
Jeg har 30 stk nå.


Fikk meg litt restegarn til ei venninne i går,
så nå har jeg litt flere fargenyanser på sommerfuglene.
Ennå kunne det gjerne vært flere forskjellige farger ser jeg,
men jeg bruker av bomullsgarn lageret mitt.
Så da blir det mye de samme fargene.


Da blir det straks natta her........
I morgen er det en ny spennende dag.
Patrick har bursdag og blir 12 år.
Det skal feires med den nærmeste familie
og vi får besøk av tante og søskenbarn fra Hamar.
Og mormor kommer også.
Vi gleder oss og håper på godvær for planen er grilling
i hagen.

Vi blogges:))

Karipia

torsdag 9. juni 2011

Flere i heimen som er kreativ:)

Ja nå har til og med eldste sønnen tatt i bruk hobbyrommet til mor.
Han hadde lyst til å lage en gave til ei venninne som har
bursdag i helgen.
Og det måtte være noe i min stil for hun elsker alt nipset i hjemmet mitt
sa han.
Så han gikk seg en runde rundt i stua for å få litt inspirasjon
og endte opp med å skrive av mine
shabby bokstaver på sponplate.
Så sagde han ut bokstavene med stikksag og pusset
med sandpapir.


Så fant han veien til hobbyrommet og hobbymalingen til mor.
Her maler han første strøk.
Ser da ut som han koser seg også.......

Carpe Diem
 står det, ett flott ordtak.


Bilde av ferdig resultat får bli i morgen når alle strøk er ferdig malt
og han har shabbet det litt.
Tror nok Irmelin blir glad for denne hjemmelagde gaven ja.

Og jeg er stolt over sønnen som fant på dette selv.
Jeg tipset han om at han kunne fortsette og skjære ut slike bokstaver
vet om flere som kunne tenkt seg slike jeg.......

Det var alt for i kveld folkens,
men vi blogges snart igjen:)

Karipia

Gaveesker med decopage.

Denne gangen ble det litt enklere gaveesker.
De ble pyntet med diverse søte servietter og decopagelim.


Disse eskene fikk ikke annen pynt enn en liten silkesløyfe.
Det enkle er ofte det beste er det noe som heter.


Jeg syns at serviettene gjør så mye av dekoren her
 så det trengs ikke noe mer.


Utrolig så mange søte servietter jeg hadde liggende.
Derfor ble alle forskjellige.


Noe for enhver smak dette.


Og tilslutt en søt liten engle eske.

Takk for besøket og velkommen igjen mine kjære bloggvenner.
Veldig koselig om du legger igjen en liten hilsen også.

Karipia

onsdag 8. juni 2011

Fra skrot til skatt.

Fant noen trerammer på hobbyrommet her en dag.
Og jeg prøver jo å få tømt litt av lageret mitt,
så da var det bare å ta fram malepenselen og gi rammene 2 strøk med hvit hobbymaling,
før jeg børstet de litt med beige farge for å få de
litt "gamle".


Jeg hadde en serviett med noen søte ord,
så da klipte jeg ut de og limte de på rammen med decopagelim.
Og inni rammen ble det vintagebilder selvfølgelig.


De 3 siste rammene var litt større og de fikk engle bilder.


Men er ellers laget på den samme måten.



Nå har jeg inspirert meg selv til å finne gamle, bortlagte ting
som jeg kan pusse opp og gi nytt liv:))

Tror jeg tar meg en runde i skap og skuffer jeg......
kanskje jeg finner noen skatter.

Vi blogges:))

Karipia



Give away`s.

Du må bare ta turen innom bloggen til Tine.

Hun har rundet
1 million besøkende på bloggen sin og skal ha et stort gavedryss.


Og hun er også til stor inspirasjon med den herlige bloggen sin.
Så jeg anbefaler deg å besøke henne.

Karipia

Hekleskole i paviljongen.

I dag har jeg hatt koselig besøk i paviljongen.
Ei venninne kom på besøk for å lære seg å hekle.
Vi startet med det enkleste........
oldemors ruter.


Tålmodig og flink var hun.
Og etterhvert gikk det så det suste........
Ble da en stor firkant før hun dro hjem.
Var litt vanskelig å hekle og skravle samtidig......
så det ble litt opprekking innimnellom.....
Men øvelse gjør mester vettu,
så snart holder du foredrag samtidig som du hekler.....hihi


Og mens hun heklet oldemorsrute,
så heklet jeg sommerfugler.


Disse har jeg noen planer for vettu......
du skal nok få se når prosjektet er ferdig.

Lillegutt kom å holdt meg med selskap i paviljongen da han kom hjem fra skolen.
"Vi har det veldig fint vi mamma"......
sa han og kikket med beundring rundt i paviljongen.
Han er jo så skjønn da.......


Nå har det kommet et stort speil her også ser du......
men planen er at det skal henges opp på veggen etterhvert da.

Jeg har også pyntet ferdig vindussprossa mi.
Den ble jeg veldig fornøyd med.


Mannen i huset syns det kanskje begynner å bli nok nå.......
men jeg skal nok klare å lure inn ett og annet utover sommeren også tenker jeg.

Jeg må bare takke for alle koselige tilbakemeldinger fra dere alle.
Jeg setter utrolig stor pris på det og det inspirerer meg bare til å fortsette bloggingen.

Vi blogges.

Karipia

tirsdag 7. juni 2011

Ei skjønn lita prinsesse.

Jeg har vært på barselbesøk i dag.
Ei god venninne av meg har blitt mormor for første gang, og nå har
den lille prinsessa kommet på besøk fra Molde.
Jeg var så heldig at jeg fikk komme på besøk for å kose litt med den lille,
og det satt jeg stor pris på.

Sjekk den skjønnheten her da:))


Og hun har fått det flotte navnet

Emily Alice

Jeg fikk gi henne mat også.
Ingenting er så koselig som å sitte med en liten baby på fanget........
gi litt mat, kose litt på skuldra, gi litt mat igjen og tilslutt så
sovner den lille i fanget ditt........åhhhh......koselig ja:))


Jeg hadde selvfølgelig med gave til prinsessa
 og selvfølgelig en liten ting til den nybakte moren også.


Denne selekjolen har jeg designet selv.
Den ble veldig søt syns jeg og ett søtt lite hårbånd til hører jo med.
Kjolen er strikket i Drops Baby Merino.


Til den nybakte moren hadde jeg laget et armbånd med englebarnet på.
Og det lå i en gaveeske jeg selv har laget.
Et lite sydd hjerte fikk hun også,
det kan henges på vogna f.eks.


Og tilslutt et hjemmelaget kort.
Syns dette motivet passet så bra,
og også det fine ordtaket.


Det kom en liten prinsesse
til helt riktig adresse.

Dagen i dag har vært en positiv innsprøyting.
Man skulle vært mere sammen med søte små babyer.
De gjør deg blid uansett hvor langt nede du måtte være.

En ny ubrukt dag ligger foran oss.
Morgendagen kan også bli fin.
Jeg får besøk og det gledes.
Vi skal hekle og det kan bli moro........
ikke alle som kan det........

Vi blogges:))

Karipia

Magnetbånd atter en gang:)

Ja du leste riktig.
Disse magnetbåndene går som en farsott i hobbyverden.
Har på følelsen at alle har slike etterhvert.
Og er du en av de få som ikke har.....
ja da vet du hva du må gjøre.......
Skaff deg ett, de er uunværlige når du først har begynt å bruke de.


Jeg er ihvertfall avhengig av mine når jeg skal følge
mønsterrapporter.


De er enkle å lage, men har du lyst på de jeg lager er det bare å ta kontakt.
Jeg lager gjerne til deg.

Nå skal jeg gjøre et forsøk på å komme meg ut av huset........
etter ett døgn under dyna føler jeg meg litt tung i hodet
så litt frisk luft vil nok gjøre godt.

Vi blogges:))

Karipia

mandag 6. juni 2011

Søte små gaveesker.

Jeg elsker å lage gaveeskene selv.
Og ettersom jeg gir bort endel hjemmelagde ting
som f.eks smykker og øredobber syns jeg det er moro å ha laget eskene selv også.


Noen sponesker ble først malt hvite.
Så scrappet jeg de med diverse ark, blonder og bånd.
Dekorerte med vintage bilder og søte ordtak.


Det er kun lokket som blir scrappet og pyntet.
Selve esken beholder jeg hvit.


Disse blir nok søte å legge små gaver i ja:))


Det var alt for denne gang folkens.
Her i Trondheum har vi endelig fått SOL og den skal nytes i dag.
Ønsker dere alle en like flott dag som jeg har tenkt å ha:)

Vi blogges:))

Karipia

søndag 5. juni 2011

Masseproduksjon.

Det ble både telysestaker og bilder av alle sandkakeformene jeg hadde liggende.
Disse har jeg jo laget mange av før,
 så hvis du vil se hvordan jeg lager disse bildene kan du ta en titt


Disse er dekorative både i vindu, på vegg og ellers som pynt
der du måtte ønske.



Jeg måtte selvfølgelig henge noen i paviljongen:))


Telysestaker ble det også noen av ser du.......


Telysestakene lages på følgende måte.
Limer 2 sandkakeformer sammen, bunn mot bunn.
Knyter silkebånd eller blonde rundt og pynter tilslutt med en splittbinders.
Dekorative ja:))


Jeg syns de er flotte å bruke på et dekket selskapsbord.
Gir et flott gjenskinn.


Har du noen gamle sandkakeformer du ikke bruker,
kan du jo lage deg noen lysestaker eller bilder du også.

Lykke til!

Vi blogges:))

Karipia