torsdag 18. april 2013

Deilig hals.

Endelig har jeg strikket noe til meg selv.
Det er lenge siden sist, veldig lenge.
Jeg har kjøpt meg en ny vårjakke i mørk beige og tenkte at en rosa hals ville freshe opp litt.
Denne halsen er det flere som har strikket på "strikkesiden" på facebook,
men jeg fant mønsteret i ett Rema 1000 hefte.
 
 
Mønster:Hals fra  Rema 1000 hefte
Pinner: 4
Garn: 250g Mor Aase Ull/Bomull
 
Jeg la opp 250m på pinne nr 4 og mønsteret er veldig enkelt.
 
1. omg: 1r, 1vr ut omg.
2. omg: 1r, 1vr ut omg.
3. omg: strikk rett
4. omg: strikk vrang
Gjenta disse 4 omg i ca 35 cm og fell av.
Nå er du eier av en deilig hals som kan surres 2 ganger rundt halsen.
 
 
Ble litt dårlig lys på bildene,
de er tatt ved midnatt så det er kanskje ikke så rart.
Dette blir nok min favoritthals både med tanke på fargen og den deilige kvaliteten på garnet.
Her blir det ingen kløe for å si det sånn,
garnet er mykt og deilig.
 
.
Her ser du mønsteret godt men fargen ble helt feil.
Fargen er veldig babyrosa,
skikkelig Karipiafarge
 
I dag må jeg ta en økt på hobbyrommet igjen,
har flere bestillinger som skal gjøres ferdig denne uken.
Så vi blogges snart igjen.
 
Karipia

26 kommentarer:

  1. Flott rosa hals :)Tusen takk for at du deler oppskrift :) Har liggende noe av det mor åse garnet,så det blir nok en hals på meg også etterhvert. Ha en fin dag på hobbyrommet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Grethe Kristin.
      Gled deg for denne halsen var deilig.

      Slett
  2. Den ser deilig ut! Herlig farge:).

    SvarSlett
  3. Herlig hals. Takk for at du deler oppskrift så nå skal jeg stupe i garn lageret og finne noe mykt og strikke en selv.ha ei god uke videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Anna.
      En finfin uke til deg også.

      Slett
  4. Den så herlig ut, så gøy å strikke noe til seg selv! Ha en fin torsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.
      Ja endelig ble det noe på meg selv, det er sjelden, det blir liksom ikke prioritert.
      En fin torsdag til deg også.

      Slett
  5. Nydelig hals i lekker rosafarge :)
    Blir fristet til å lage en selv....
    Ha en flott torsdag!

    SvarSlett
  6. Den så deilig ut, og så greit med et mønster som blir likt på retten og vrangen. Flott hals! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.
      Ja det er fint at den blir lik på begge sidene.

      Slett
  7. Kjempefin hals Kari - Det mønsteret må legges på memory-boxen, som desverre er overfylt av eksamentanker for tida - Men det kommer bedre tider etter dette, og da blir det kanskje tid til hals-strikking også :-)
    Ha ei fin helg Kari - klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Eva.
      Lykke til med eksamen. Blir nok tid til strikking når den er over.
      En finfin helg ønskes deg også.
      Klem

      Slett
  8. Den kledde du.Jeg har det mønsteret,men ikke laga denne ennå.
    Klemz

    SvarSlett
  9. Wow!! sååå nydelig, ja den kledde du:)
    Og tusen takk for du deler oppskriften! tror kansje jeg kan
    få til dette:)))
    Har iallefall skrevet ned oppskriften i " bloggvenners idèbok ":)
    Ha en nydelig fredag og god helg!!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Janne.
      Dette klarer du helt sikkert, veldig enkelt mønster å memorere.
      Ønsker deg en kreativ og flott helg.
      Klem

      Slett
  10. Hei igjen:)
    Serviettene er fra Lea, og jeg kjøpte de på Black Design...butikken her
    kan kjøpe inn noe ekstra som ikke er i sortimentet.ellers vet jeg ikke hvem
    som fører Lea sine produkter.
    Tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg!:)
    Stor klem fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Janne, skal se om jeg finner de på Black Design her jeg.
      Klem

      Slett