mandag 8. april 2013

Lillis pulsvanter.

På lørdag fikk jeg en bestilling på lys rosa pulsvanter.
Det hadde ikke noe å si hvilket mønster jeg strikket de i,
men de måte være lys rosa.
Jeg har jo laget flere mønster på pulsvanter
så jeg bestemte meg for å strikke ett av de.
Valget falt på
"Lillis Pulsvanter"
 
 
Mønster: Lillis
Pinner: 4,5
Garn: 80g Nepal
 
 
Mønsteret på disse pulsvantene vil jeg dele med dere,
og det får du her.
 
Lillis Pulsvanter.
 
Legg opp 40 masker på pinne 4,5 med Nepal.
Strikk vrangbord slik:
1 omg. 2r, 2v
2 omg. strikk den andre rettmasken først, men ikke slipp den av pinnen,
strikk så den første rettmasken og slipp begge av den venstre pinnen, 2v
Gjenta disse 2 omg i 12 cm.
Gå over til glattstrikk i 4,5 cm.
Sett de 8 første maskene på en maskeholder,
legg opp 8 nye masker og fortsett rundt i rettstrikk i 3,5 cm.
Så vrangbord i 3 cm.
Fell av.
Ta de 8 maskene på maskeholderen over på strikkepinne
og legg opp 8 nyte masker i bakkant av tommelen.
I alt 16 masker.
Strikk glattstrikk i 6 omg.
Deretter vrangbord i 6 omg.
Fell av.
Strikk pulsvant nr 2 likens.
Lykke til:))

Håper du forstår mønsteret, og om du har lyst til å strikke de, så gjør gjerne det.
Jeg ønsker at du linker til min blogg om du strikker mine mønstre
og gi meg gjerne et hint om du har strikket de.
Morsomt å se hvem som strikker:))
 
 
Det er 2 år siden jeg laget dette mønsteret ,
og jeg har strikket de i forskjellige garntyper og da med annet maskeantall.
De kan du se HER
 
 
Jeg må vel begynne å planlegge strikkeprosjekt til helgen jeg
for da reiser jeg på strikketreff i OSLO.
Vårens høydepunkt det........
I fjor var det i Bergen og i år er det i Oslo.
Der samles 70-80 strikkeglade damer fra hele landet for å
strikke, skravle, spise god mat og drikke og stifte nye bekjentskaper.
Du kan tro vi koser oss........
 
Ønsker dere en flott start på uken med å nyte mandagen.
Vi blogges snart igjen:)
 
Karipia

 

12 kommentarer:

  1. Nydelig vrangbord på disse pulsvantene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Eva.
      Jeg liker denne vrangborden veldig godt selv også.

      Slett
  2. Ååå...disse var skikkelig fine !!
    Du er så flink til alt mulig,lager til og med mønstr selv.
    Fikke helt vann i munnen når jeg så bilde av baksten din :) ikke rart barna dine blir fornøyd når de kommer hjem :)

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Kjersti:)
      Noen ganger er det enklere å dikte ett mønster selv enn å følge ett mønster.......hihi
      Klem

      Slett
  3. Nydellige! Lgrer oppskrift! Elsker som kjent pulsvarmere!!!Takk for at du deler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Jorun:)
      Regner med jeg ser disse pulsvantene i bloggen din etter hvert,
      du er jo så flink til å strikke pulsvanter.
      Klem

      Slett
  4. Nå har jeg lagra mønsteret. Så til vinteren blir det dine pulsvanter på hendene.
    Klem og takk for oppskrift

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre, en glede å dele :)
      Klem

      Slett
  5. Har strikket pulsvantene, er nydelige. Dessverre er hånden som skal bruke disse litt liten, så jeg må prøve å tove dem litt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så synd de ble for store. Du kan strikke de i litt tynnere garn for å få de mindre også.

      Slett