mandag 1. april 2013

Karipia`s nålepute.

Jeg har alltid hadd sydde nåleputer,
men nå fikk jeg lyst til å hekle meg en.
Den ble i sommerlige pastellfarger fordi det var det jeg hadde med meg på hytta,
enkelt og greit.
 
Mønster: Karipia`s nålepute
Heklekrok: 3
Garn: 40g bomullsrester
 
 
Syns den ble søt jeg og en fin måte å få brukt opp små rester på tenker jeg,
så flere slike skal det bli.
Jeg brukte lime, rosa, gult og hvitt på framsiden.
 
 
Og baksiden ble i lime og hvitt.
Kanskje du også fikk lyst til å hekle deg en nålepute?
Deler mønsteret mitt med deg jeg,
så kan du jo prøve.
 
Karipia`s Nålepute.
 
Hekle 5 lm og sett sammen til en ring med 1 kjm.
1.omg: Hekle 15 st i ringen.
2.omg: Hekle 2 st i hver st.
3.omg: Hekle *1 st i første st, 2 staver i andre st*
fortsett fra * til * ut omg.
4.omg: Hekle *1 st i første og andre st, 2 staver i tredje stav*
fortsett fra * til * ut omg.
5.omg: Hekle *1 st i første, andre og tredje stav, 2 staver i fjerde stav*
fortsett fra * til * ut omg.
6.omg: *1 st i første, andre, tredje og fjerde st, 2 staver i femte stav*
fortsett fra * til * ut omg.
7.omg: *1 st i første, andre, tredje, fjerde og femte st, 2 staver i sjette staven*
fortsett fra * til * ut omg.
Da er den første delen ferdig, hekle en til før du kan fortsette.
Og du skifter farger når du selv vil.
Når du har heklet 2 rundinger, hekler du de sammen med fastmasker
og før du hekler de helt sammen, fyller du de med vatt og hekler igjen.
Hekle 5 lm, 1fm i femte fm, 5 lm, 1 fm i femte fm,
forsett slit rundt hele.
Fyll lm buene med: 1 halvst, 2 st, 2 dobbelst, 2 st, 1 halvst
Så er det tid for å forme den som en blomst.
Da starter du i midten og legger garnet rundt på baksiden, gjennom midten
og rundt igjen til du har laget 7 stk.
Fest garnet godt og pynt gjerne med en perle eller knapp i midten.
 
Lykke til :)
Link gjerne til meg når du bruker mine mønster.
 
 
Da er vi kommet til siste dag denne påsken.
I morgen begynner hverdagen med sine plikter,
og godt er det egentlig.......
man blir jo litt "lat" av disse feriene..........hihi
 
Ønsker alle dere som er innom bloggen en finfin mandag.
Så blogges vi snart igjen.)
 
Karipia

13 kommentarer:

  1. Kjempefine nåleputer! En slik fikk jeg veldig lyst til å hekle. Og jeg som er skikkelig nybegynner på hekling. Strever like mye hver gang. Men dette så inspirerende og enkelt ut!
    Du har en veldig fin og inspirerende blogg! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk:)
    Du kan godt være nybegynner på dette prosjektet ja, det er veldig enkelt.
    Hyggelig å være til inspirasjon........skulle du lure på noe er det bare å ta kontakt.

    SvarSlett
  3. Så flott den ble,og med oppskrift. Flinkisen. Takk.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, bare hyggelig å dele mønster med dere fine leserne mine og spesielt hyggelig når dere legger igjen noen ord :)
      Klem

      Slett