tirsdag 9. april 2013

Delikate vårkluter.

Innimellom all sjalstrikkingen min må jeg ha litt småprosjekt på pinnene også,
hvis ikke går jeg lei.
Og kjøkkenkluter er jo både kjekt å strikke å kjekke å bruke.
Jeg elsker hjemmestrikkede kjøkkenkluter og det fresher opp kjøkkenbenken med litt fargerike kluter.
 
 
Mønster: Husmor Maria`s kluter
Pinner: 4,5
Garn: 50g Mandarin Petit
 
 
Og som du ser blir de like fine på begge sidene.
Det er det som er magien med dette mønsteret.
 
Husmor Maria`s klut.
Legg opp 49m på pinne nr 4,5
Strikk 3r, 1vr, avslutt med 1r, snu
Strikk likens på alle omg og du får et fint mønster som blir lik på begge sidene.
Fortsett til du har strikket opp nesten 50g,
ha igjen nok til å felle av.
Jeg strikker med dobbel Mandarin Petit.
 
 
Må vel pakke ned noen nøster med bomull i kofferten også.
Nå er det bare 2 dager til jeg reiser på strikketreff i Oslo.
Og på strikketreff er det greit med enkel strikk.....
mye å følge med på vettu.........hihi
Tar med flere forskjellige prosjekt jeg tenker jeg
så har jeg litt å velge i.
Men nå er det tid for middagslaging,
så vi blogges:))
 
Karipia

14 kommentarer:

  1. Så flott produksjon, ...og fint mønster! Vi får storkose oss på hvert vårt strikketreff i helgen, vi da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ninne.
      Synd vi ikke skal på samme strikketreff da, for nå er det en stund siden sist vi treftes.
      Du får kose deg på strikketreff du også.
      Klem

      Slett
  2. Riktigt härliga färger på dina disktrasor. Även jag gillar att sticka dom och har några nystan Mandarin Petit men jag har stickat med nr 3 så jag undrar om dom blir mer passande att sticka med 4 1/2 eller finns det två sorters Mandarin Petit?
    Jag gillar din blogg så jag kikar in här ibland, så tack för alla idéer. Ha en bra dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.
      Det finnes nok bare en sort Mandarin Petit og jeg anbefaler å strikke på 4 eller 4,5 i stedet for 3, det blir ikke så hardt strikket da.
      En fin dag til deg også.

      Slett
  3. Denne oppskriften er så grei! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette mønsteret er enkelt og greit Marion, liker det veldig godt.

      Slett
  4. Så flotte kluter a! Kanskje jeg også klarer dette selv om jeg ikke har den tålmodigheten med strikking... Kos deg på tur:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Randi.
      Ja dette klarer du, det er så enkelt så og den blir ferdig når den blir ferdig.......kos deg med strikkinga og ikke sett noe tidspress på deg selv. Lykke til :)

      Slett
  5. Herlige farger på de flotte klutene :) Jeg har strikket en klut og det var da jeg lærte å strikke rett og vrang. Er ikke så avansert på strikking, jeg hekler mest :) Har lyst til å strikke flere kluter og lære enda mer om strikking. Kos deg på tur og strikketreff! Høres gøy ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker.
      Det er bare å starte opp med litt klutstrikking det, alltid koselig med ett lite prosjekt på pinnene.
      Jeg skal nok kose meg i helgen kan du tro, det er veldig hyggelig på strikketreff:)

      Slett
  6. Så flotte de var, takk for at du deler mønsteret, en god idé å ta med seg, vi reiser på ferie snart og mange timer på fly kan det lett bli en klut av;-) Ha en fortsatt fin uke hos deg!

    SvarSlett
  7. Kjekt med hjemmestrikkede kluter. Oppskriften så veldig bra ut, den skal prøves ved neste klutstrikk :)

    SvarSlett