tirsdag 16. oktober 2012

Blondepulsvanter.

Nye pulsvanter fra meg.
Denne gangen har de fått en søt blondekant.
Mønsteret ble tenkt ut mens jeg strikket vrangborden,
og de ble som jeg hadde tenkt.
 
 
Mønster: Blondepulsvanter
Pinner: 2,5
Heklekrok 2,5
Garn: 30g Babyull
 
 
 
Mønsteret får du her:
Legg opp 48 masker på pinne nr 2,5.
Strikk vrangbord 2r, 2vr i 10 cm.
Strikk så 1 omg rett før du begynner på mønsterstrikken.
1. omg: *2r, 2r sammen,1 kast*, gjenta fra * til * ut omg
2. omg: strikk rettmasker
3. omg: *1r, 2r sammen, 1 kast, 1r*, gjenta fra * til * ut omg.
4. omg: strikk rettmasker
5. omg: *2r sammen, 1 kast, 2r*, gjenta fra * til *
6. omg: strikk rettmasker
Gjenta mønsteromg 1-6 tilsammen 4 ganger.
Strikk deretter 1 omg rett, 1 omg vrang, 1 omg rett og 1 omg vrang før du feller løst av.
Ytterst er det en heklekant som lages slik:
1. omg: Hekle fastmasker i alle maskene fra felleomg.
2. omg: 4 lm, hopp over 2 fm * 1 st i hver av de 2 påfølgene fm,2 lm, hopp over 2 fm*
Gjenta fra * til * ut omg.
3. omg: *i luftmaskebuen hekles 1 halvst, 2 st, 1 dobbelst, 2 st, 1 halvst, og 1 fm imellom de 2 fm fra forrige omg*
Gjenta fra * til * ut omg.
Fest trådene og de er klare til bruk.
 
 
Jeg har planer om å bruke mønsteret til noe annet også,
så det er bare å følge med.
Nå strår jeg på farten ut døren.
Har ting jeg skal rekke før et møte utpå dagen,
bl.a en rask strikkelunch (strikkekafe)
og litt småshopping.
 
Vi blogges snart igjen:))
 
Karipia

17 kommentarer:

  1. Kjempe flotte pulsvarmere igjen fra deg,så flink du er:) Takk for at du deler så mange fine oppskrifter.Ha en fin dag,klem.

    SvarSlett
  2. Å disse var nydelige Karipia!
    Så flink du er.

    SvarSlett
  3. Nydelige pulsvanter.
    Disse likte jeg veldig godt,flott mønster.

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  4. Så søte de var :) takk for at du deler

    SvarSlett
  5. Hvor er de søde. :-) Så fint med en opskrift også.
    Knus fra Anna Berit

    SvarSlett
  6. HAr strikket disse nå... de ble nydelige og forsvant med en gang :) Har handlet garn til en haug :) hehe... takk for flott oppskrift!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig Trollmora.
      Koselig med tilbakemelding når dere bruker mønstrene mine:)

      Slett
  7. Hvor er de fine, tak at du deler opskriften

    SvarSlett
  8. Så fine de er. Tusen takk for du deler oppskrift.
    Har heklet mange av glassbrikkene du har laget oppskrift til.

    SvarSlett