onsdag 28. november 2012

Heklet lyslykt.

Det er flere som har etterlyst mønsteret på den store lyslykten
 jeg blogget om her.
Jeg lovte jo at dere skulle få den,
og jeg holder det jeg lover.
 
 
Her har jeg brukt det store Coop Syltetøyglasset på 800g.
Men husk at alle mønstrene kan reguleres etter de glassene dere har.
 Jeg har brukt 2 forskjellige garnsorter på disse lyktene,
så det ble mindre masker på den offwhite pga. at garnet var tykkere.
Og disse lyktene har ingen heklet bunn.
 
 
Mønster: Eget
Krok: 3
Garn: 50g bomull (f.eks. Mandarin petit)
 
 
Mønsteret får du her:
Legg opp 63 lm på krok nr 3 med mandarin petit og sett sammen til en ring.
Hekle 1 fm i hver lm omg. rundt. Tilsammen 63 lm.
Avslutt hver omg med 1 kjedemaske i andre lm på første stav.
Og første stav i hver omg tilsvarer 2 lm.
Hekle 3 st i første fm, *hopp over 2 fm og hekle 3 st i neste fm*.
Fortsett til passe lengde.
Til meg ble det 23 omg
Hekle kjm til du kommer til hullet mellom stavene.
Der hekler du en halvst, *3 lm, 1 halvst i neste hull* osv..... ut omg.
Fyll alle lm buene med: 1 halvst, 2 st, 1 dobbelst, 2 st, 1 halvst og avslutt omg med en kjm i første halvst.
 
Så kan du træ et silkebånd eller en tvinnet tråd gjennom hullraden
og pynt med det du ønsker.
 
 
Håper mønsteret ble forståelig for dere.
Jeg er ikke så god på heklede mønster, men håper dere får det til.
I dag er planen å være litt i ro,
for jeg fikk beskjed fra fysioterapeauten i går
om at foten min trengte hvile..........
den var hoven og betent....
ikke bra.
Føler meg skyldig ettersom jeg har gått ett par kveldsturer denne uken.
Og vært på noen handleturer.
Følte jo liksom at det begynte å nærme seg normalt her,
men dengang ei.
Og hun hadde jo rett, for i går kveld var jeg tilbake til hinking og store smerter igjen.
Men nå er det skjerpings her.......
sitte pent i ro og nyte adventstiden.........hihi......særlig at jeg klarer det :))
Jaja.......en flotters onsdag ønskes dere alle.
 
Vi blogges:)
 
Karipia

4 kommentarer:

  1. Nydelige heklede lyslykter.Om jeg kunne hekle så hadde jeg nok prøvd meg på dem,men det kan jeg ikke.Så her får det bli med titten.

    SvarSlett
  2. Nydelige lyktetrekk du har heklet!
    Jeg heklet maaange ifjor - men i år har det bare blitt av det tykke Zpagettigarnet.
    Riktig god bedring med foten din!
    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Greate pieces. Keep writing such kind of information on your blog.
    Im really impressed by your site.
    Hey there, You've performed a great job. I'll definitely digg it and for my part recommend to my
    friends. I am confident they'll be benefited from this site.


    my web blog: como se reproducen los peces

    SvarSlett