torsdag 22. mars 2012

Diamanter og engler.

Det ble laget enda ett påskeegg i går
 Jeg fikk besøk av mitt søskenbarn,
hun måtte jo selvfølgelig også få påskeegg
med kluter i..........


Dette egget ble det ikke bilde på,
men en stor rosett som jeg laget av blonder.
Og midt i rosetten..........en stor "diamant"


I enden ser du en søt engel som henger fra et silkebånd.


Det er torsdag allerede og snart helg igjen.
I dag må jeg pakke.........
og jeg må pakke mye.
For i morgen reiser jeg og familien på hytta.
De reiser hjem igjen på søndag og kommer tilbake neste helg
for å ta påskeferie,
mens jeg blir på hytta alene en uke før de kommer.
Det blir en herlig husmorferie........
jeg og hundene alene på hytta:)
Gleder meg til det.

Vi blogges:))

Karipia

onsdag 21. mars 2012

Venninnegaver.

Har laget noen flere påskeegg.
Men ikke mye som minner om påske på de.
Ikke noe gult, grønt, oransje eller lilla her nei.
Karipia`s påskeegg er mer i den nostalgiske stilen med blonder
og søte bilder.


De er så nøytrale at du kan ha de framme hele året.
Ble 2 stykker denne gangen og de skal jeg gi til
2 gode venninner som kommer på lunch til meg i dag.


Og inni eggene ligger det 2 hjemmestrikkede kluter.
Blir aldri nok av dem........
kjekke gaver å gi og få.



Straks kommer jentene her og jeg skal gjøre siste finish
på varmlunchen.
Mat hører med når vi treffes...........
det og strikkepinnene.


Det er en regnfull dag i Trønderhovedstaden i dag også,
da er det godt man kan kose seg inne
mens man ser snøen smelter utenfor.
Snart er det VÅR:)


En kos dag ønskes dere som er innom her og
veldig koselig om du legger igjen en liten hilsen.
Jeg registrerer at mange er innom hver dag,
men det er få som kommenterer.........desverre:)

Vi blogges:))

Karipia

tirsdag 20. mars 2012

Påskeegg.

I dag får jeg besøk av en veldig god venninne (Kristina)
Vi skal ha Ufo-dag som vi så fint kaller det.
Det betyr at vi strikker på prosjekt som har blitt
liggende i kurven en lang periode.
Et prosjekt vi har "glemt".......hihi
Nå skal det strikkes ferdig.....


Og ettersom det snart er påske og jeg tar påskeferie allerede til helgen,
så måtte jeg ordne et påskeegg til henne tenkte jeg.


Egget har jeg først malt med 2 strøk interiørmaling
før jeg pyntet det med blonder, bilde, fjær og annet stasj.


Inni egget ligger det 2 kluter istedet for godteri.
Mye kjekkere å få .......ikke sant?


Nå skal jeg gjøre siste finish på maten vi skal kose oss med når hun kommer,
for mat må vi jo ha:))

Så da ønsker jeg alle dere i blogglandia en flott tirsdag,
så blogges vi snart igjen.

Karipia

søndag 18. mars 2012

Alle regnbuens farger.

Etter at babykjolen ble ferdig forrige søndag,
har jeg strikket kluter.
Har ikke klart å finne noe strikkeprosjekt jeg har lyst til å strikke,
så i mellomtiden strikker jeg kluter.
Kan jo ikke sitte i ro uten å ha noe å strikke på.........


Har strikket 4 kluter hver dag, så det ble hele 27 stk,
har en halvferdig på pinnene nå.
De fleste er strikket i Husmor Maria`s mønster.

Legg opp 49m på pinne nr 4,5
Strikk 3r, 1vr, avslutt med 1r, snu
Strikk likens på alle omg og du får et fint mønster som blir lik på begge sidene.
Fortsett til du har strikket opp nesten 50g,
ha igjen nok til å felle av.

Jeg strikker med dobbelt garn når jeg ruker tynn bomull som
Mandarin Petit, også strikker jeg med enkel tråd når jeg bruker
tykkere garn som Paris.


Denne stabla ble lekker i fargene.
Fikk vår- og påskestemning av disse fargene.

Hjemmestrikkede kluter er utrolig deilig å vaske med
og de loer ikke.
Fikk du lyst på en klut eller to og ikke orker å strikke selv,
kan du jo ta kontakt,
for jeg selger gjerne.

I dag har vi hatt nydelig vårvær med sol fra skyfri himmel
her i Trondheim......
Men vi har vist et forferdelig uvær ivente iløpet av ettermiddagen.
Og jeg som hadde håpet våren kom NÅ:)
Jaja.......godt man har noe å gjøre innomhus da.

I morgen må jeg nok lage litt magnetbånd igjen,
for nå er lageret tomt.........igjen.

Vi blogges:)

Karipia

lørdag 17. mars 2012

Kakeservietter kan brukes til mangt.

Disse små kakeserviettene ble engang kjøpt inn for å brukes til kortlaging
Men de blir jo aldri brukt........
så da tenkte jeg at jeg kunne bruke de til noe annet kreativt.
Og som dere sikkert vet er jeg glad i nostalgiske bilder og blonder,
så da var jo jobben enkel.


Jeg la to og to servietter mot hverandre med
blondebånd mellom før jeg limte de sammen.


Så limte jeg små bilder midt på servietten,
og noen fikk også en miniserviett under bildet.........
blir aldri for mye vettu.


Disse minner meg om slike
  "papirrosetter"
 som vi får på hundeustillinger og derfor måtte jeg
selvfølgelig lage en rosett med
 "Løwchen"


Har du lyst på slike rosetter er det bare å sende en mail


Disse små rosettene er fine å pynte pakker med.


Og de kan fint henge rundt omkring i hjemmet.
På knagger, skapdører............


Jeg hengte den ene opp på min flotte ramme,
som nå begynner å bli full........



Er jeg ferdig med blondene nå da??????
Neida.......her går det i blonder fremdeles.........
så bare vent å se hva det neste blir:)

Vi blogges :))

Karipia

fredag 16. mars 2012

Nye lamper i en fei.

Da har jeg gått amok med blondene mine igjen.
Det må vel sies at jeg har et stort blondebudsjett............
Denne gangen ble det brukt noen meter for å lage noen
søte lampeskjermer.
Kjøpte meg 2 lamper i glass med enkle skjermer til.


Planen for disse lampene er at de skal stå i hvert sitt vindu på spisestuen,
så derfor vil jeg lage de like.


Motivet på glass foten ble en engel og over den ene står det "Angel"
og over den andre engelen står det "Love".


Skjermene ble dekt med blonder, lag på lag.


De ble søte og akkurat som jeg hadde ønsket meg,
og de passet fint i vinduene på spisestuen.


Jeg har flere blondekreasjoner på gang,
og kanskje får du se hva det er  i morgen.

I dag er lillegutt hjemme fra skolen,
så vi har en rolig dag hvor vi har sett film og hørt på musikk.
Nå sitter han og spiller på DS`n sin
så da benytter jeg anledningen til å vaske litt tenker jeg.

Vi blogges:))

Karipia

torsdag 15. mars 2012

Pimp my Ikea clock.

I dag fant jeg igjen kreativiteten.........
den har vært borte lenge nå syns jeg,
da tenker jeg ikke å strikking for det gjør jeg nesten i søvne.
Men jeg har savnet å kreere andre ting,
så da jeg satt meg på hobbyrommet i dag kom det mange ideer og
lysten til å skape noe var der.
Og i dette blogginnlegget skal du få se noe av det jeg lagde i dag.


Nostalgisk, romantisk veggklokke.
Veggklokken er en enkel klokke fra Ikea til en billig penge.
Faktisk så kjedelig som dette før jeg startet.


Jeg hadde 2 slike klokker og begge klokkene ble pyntet
med blonde rundt, et søtt ark med prikker (som ikke vises på bildene),
nostalgisk bilde og sølvbokstaver.


Og jeg tok bort sekundviseren ettersom den var rød og
jeg fant ut at jeg ikke trengte den.


Et lite nærbilde av blondene.


Ble veldig fornøyd med resultatene og jeg er
en glad eier av noen veggklokker som ingen andre har maken til.
Det syns jeg er moro.
Den ene klokken er allerede kommet opp på veggen her hjemme
og den andre skal bli hengt opp på hytta neste helg.
Som sagt var dette bare noe av det jeg lagde i dag,
og jeg lover et nytt blogginnlegg i morgen ............
og det blir blonder da også........hihi

Ønsker dere alle en kreativ kveld,
så blogges vi i morgen:)

Karipia

onsdag 14. mars 2012

Magneter, magneter, magneter..............

Etterspørselen etter disse magnetstripene vil ingen ende ta:)
Og det er jo flott,
for da kan jo jeg lage opp nye med jevne mellomrom.
Fikk en stor bestilling forrige uke så det ble laget opp noen igjen.

Føler at jeg gjentar meg selv hver gang jeg blogger om disse,
men vil du lese litt om bruken av de kan
du jo se HER.


Har invistert i litt nye bånd i vårfarger denne gangen.
Ser du noen du har lyst på eller har andre spørsmål,
kan du jo sende meg en mail


Jeg føler våren sige på her i Trondheim også nå.
Mye snø som skal smelte ennå,
men fin temperatur hjelper på humøret.
Snart er det påske også,
og det gleder jeg meg ihvertfall til:))
Familien samles på hytta og vi skal ha noen koselige dager sammen:)

Vi blogges snart igjen:)

Karipia

 




tirsdag 13. mars 2012

Kort til en jubilant.

Fikk bestilling på et kort som skulle være til en
60 års jubilant som er jeger.
Hmmmm.......hva finner man på da?
Har ikke all verden med motiv til det tema.
Egentlig veldig lite herremotiv på markedet i det store og hele syns jeg.
Men man tager hva man haver........
er det noe som heter.
Og jeg fant et 3D motiv av en hjort,
så det fikk duge denne gangen.


Nærbilde av hjorten kanskje........


Gleder meg til å høre hva "Jeger`n" syns om kortet.

Var moro å lage kort igjen,
altfor skjelden syns jeg.


Men prøver å lage de fleste kortene selv når jeg skal gi bort en gave,
men har nok sluntret unna noen ganger i det siste.....
Hjemmelagde kort er både populære å gi bort og å få,
så får vel prøve å holde meg til hjemmelagde.

Her smelter snøen unna i stor fart (les regner bort)
og man kan kjenne en vårfornemmelse pga den fine temperaturen.
Ønsker dere alle en flott vårdag.
Vi blogges:)

Karipia



mandag 12. mars 2012

Baby Tunika.

Denne Baby Tunikaen begynte jeg på for ett par år siden tror jeg.
Strikket vel ca 5cm på bolen så ble den lagt bort...........
sikkert fordi det kom noen andre fristelser på pinnene.......hihi
sånt som skjer det vettu:)



Etter mye om og men fant jeg endelig igjen mønsteret
(som jeg hadde lånt bort)
Ikke rart jeg ikke fant det her hjemme......hihi
Når mønsteret endelig kom i hus fikk jeg fortsatt på tunikaen.
Og jeg må si det var godt å bli ferdig med den.


Mønster:Sandnes Mix Barn hefte nr 0802 (modell 7)
Pinner: 2,5
Garn: 155g Lanett (str. 1 år)


5 søte små perlemorsknapper fikk pynte opp i nakken.
Supersøte er de <3
Nå er jeg klar for å finne ett nytt strikkeprosjekt
 og kanskje planlegge påskestrikken:)

Ønsker alle mine lesere en flott dag,
så blogges vi snart igjen:)

Karipia

 



søndag 11. mars 2012

Kjole til en liten prinsesse.

Denne kjolen forelsket jeg meg i da jeg var på besøk til Inger i Oslo
for noen uker siden.
Hun hadde strikket den til bonusbarnebarnet sitt.
Jeg har jo ingen barnebarn å strikke til.........
men det stopper ikke meg.


Jeg syns den var så søt at jeg måtte strikke den.
Den blir nå liggende på vent en god stund til en søt liten prinsesse ser dagens lys
engang i framtiden.


Pinner/heklekrok: 2,5
Garn: 130g Babyull (str. 0-3 mnd)


Kjolen er strikket og pyntet opp med en nydelig heklet kant nederst
på kjolen og picotkant rundt halsen og armene.


Jeg heklet også en blomst som pynter opp på framsiden på kjolen.
Og bak har den fått 3 søte små blomster knapper i halsåpningen.


Jeg har vært litt av og på med bloggingen i det siste.
Jeg vet vel egentlig ikke hva grunnen til det er for det
er mye som skulle vært blogget.
Har både strikket flere plagg og annet småtteri,
sydd litt, laget kort og puslet med påsketing...............
Men blogget det har jeg ikke funnet lyst til å gjøre.
Håper det ikke blir så lenge til neste blogginnlegg nå da.

Vi blogges nok snart igjen:))

Karipia

torsdag 1. mars 2012

Sjal med små hjerter.

Dette sjalet har ligget ferdig strikket en stund.
Jeg strikket det da jeg var i Oslo for 3 uker siden,
og heklekanten har vært ferdig en stund den også.
Men jeg ville gjøre litt mer med det så jeg gikk i tenkeboksen.
Tenkte først å hekle blomster som skulle henge hele veien rundt sjalet,
men det har jeg sett andre gjøre så jeg måtte finne på noe annet.
Så i går kveld fikk jeg en hjertelig tanke,
så det ble heklet 42 små hjerter som jeg sydde fast rundt kanten.


Mønster: Eget
Pinner: 4,5
Garn 225g Baby Silk Alpakka

Sjalet strikket jeg slik:
La opp 3 masker og strikket rillestrikk med økning i begge sider og på midten hver andre omg.
Strikket rillestrikk til jeg hadde strikket opp 2 nøster,
begynte da på hullmønsteret.
1. omg: 2r sammen, kast omg ut.
2. omg: rett
Strikket hullmønsteret til nøste nr 3 var nesten tomt.
Da felte jeg av.

Blondekanten ble liksom til mens jeg heklet så den blir det verre
å gi mønster på.

Mens de små hjertene lager du slik:

4 lm, som du tar sammen til en ring med en kjm i første lm.
I lm- ringen hekler du slik:
3 lm, 3 dobble st, 3 st, 1 dobbel st, 1 lm, 1 dobbel st,
3 st, 3 dobble st, 3 lm, 1 kjm i den første av de 3 lm som du begynte med.

I de tre spissene på sjalet henger det flere
hjerter sammen, og ellers er hjertene sydd fast i blondekanten rundt sjalet.
Sjalet er strikket i offwhite,
 mens blondekanten og hjertene er heklet i 2 duse rosafarger.


Dette sjalet skal jeg ha selv for det er helt i min stil
 med både blondekant og i favorittfargene mine.
Kjenner på meg at dette kan bli et favoritt sjal <3

Nå må jeg på butikken og handle inn til overnattingsbursdagen i morgen,
og bursdagsbarnet skal selv få være med på handlingen.
Jeg regner med han vet hva han vil ha.
Og resten av kvelden skal brukes til å gjøre klart for morgendagen,
kommer jo 5 gutter som skal overnatte,
så jeg har noen senger som må gjøres klar.
Og ettersom mannen er ute og reiser må jeg gjøre alt selv
og da kan det være greit å gjøre unna det meste i dag.

Ønsker dere alle i blogglandia en fin torsdagskveld,
så blogges vi snart igjen:)

Karipia