lørdag 21. januar 2012

Fargerike bomullskluter.

Jeg fikk strikket endel kluter da jeg var på sykehuset denne uken.
For å gjøre det enkelt for mannen min som skulle finne garn og pinner
for å ta med nedover til meg,
fikk han velge fritt fra kassen med bomullsgarn,
så da ble det litt spennende for meg å se hvilke farger han tok med.
Mannen kjenner frua si godt og tok med flere rosa nyanser......hihi
 

Du kan tro jeg vakte oppsikt der jeg satt og strikket hele dagene.
Strikket på nye farger hver gang pleierne kom inn følte jeg........
Hehe......men veldig kjekkt å strikke kluter og se på Tv
mens dagen gikk.
Så nå er lageret fyllt opp igjen.
Elsker disse hjemmestrikkede klutene,
og de er enkle å strikke.


 
Pinner: 4,5
Garn 50g bomull
Jeg strikker ofte med tynt bomullsgarn og strikker da med dobbel tråd.
Enkel tråd med det tykkere bomullsgarnet.

Skriver ned mønsteret til dere.
Legg opp 49m
Strikk 3r, 1vr, avslutt med 1r, snu
Strikk likens på alle omg og du får et fint mønster som blir lik på begge sidene.
Fortsett til du har strikket opp nesten 50g,
ha igjen nok til å felle av.

Lykke til:)

Det er lørdag og jeg har planene klare.
Skal ordne rommet til lillegutt i dag og jeg skal
ha kvalitetstid på hobbyrommet har jeg bestemt meg for.
Har noen ideer som må prøves ut.
Vi blogges snart igjen:)

Karipia

3 kommentarer:

  1. Utnytte en vær anledning du ja Kari ;-)
    Håper alt er bra med deg no..
    Klem Gretha :-)

    SvarSlett
  2. Flotte koppetuer! Jeg har strikket noen i det siste også selv om dette lenge var en av tingene jeg ALDRI skulle strikke! Takk for oppskrift. Tror jeg må forsøke den :)

    SvarSlett
  3. Flinkflink er du ja! Og fine kluter blir det.Dem er mye bedre å vri opp enn kjøpekluter syns je:) Vi sier koppfiller om disse her je bor:)Ser det er mange navn på dem :) Morsomt:)

    SvarSlett