onsdag 4. januar 2012

Bosniatøfler til ei lita tulle.

Tenkte jeg skulle strikke Bosniatøfler til ei lita tulle i dag........
men de ble litt store.
Altfor stor til den lille tulla jeg tenkte å gi de til ja.


Men jeg strikket de ferdig istedet for å rekke opp,
også har jeg lagt opp til ett nytt par.
Disse er strikket i 2 rosatoner med den mørkeste som hovedfarge,
mens det neste paret får den lyse som hovedfarge.


Mønster: Bosniatøfler
Pinner: 3,5
Garn: 30g Drops Baby Merino

I dag har jeg hatt en herlig strikkeskravle dag sammen med 2 herlige venninner.
Vi treffes med jevne mellomrom og utveklser ideer og
inspirerer hverandre og skravla går.......hihi
Det var her jeg fikk inspirasjon til å strikke bosniatøflene.
Jeg lærte også en ny måte å strikke de sammen på istedet for å felle og sy de sammen.
Så det er det jeg sier........
en blir aldri for gammel til å lære noe nytt:)
Jeg har strikket et par Bosniatøfler for mange år siden også,
 men det var i damestr.
Var mye morsommere å strikke de små..........
blir så fort ferdig vettu......
det liker jeg.
Jeg la opp 32 masker og strikket 9 vifter og da ble det ca 2 års størrelse.

Nå skal jeg strikke ferdig det andre paret og se en film,
så vi blogges snart igjen:))

Karipia



4 kommentarer:

  1. Kjempesøte tøfler! Synd at de ble for store, men er jo kjekt med en liten gave på lur ;)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flotte tøfler du har strikket! Og så hærlog med strikkeskravelings og inspirasjonsmøte ned veninner med gode hobbyer!

    SvarSlett
  3. Slike tøfler har jeg og, kjempefine!

    SvarSlett
  4. Søte tøfler, regner med det nye paret også er ferdig forlengst!

    SvarSlett