tirsdag 31. mai 2011

Sunne cupcakes.

Ja du hørte riktig.......
det finnes sunne cupcakes.
Det er jo du selv som bestemmer hva de skal inneholde,
så da er det jo bare å tilsette noe sunt.

Jeg er litt matlei etter at jeg kom hjem fra Tyrkia,
og hadde lyst på noe nytt, sundt og godt.
Har jo bakt både knekkebrød, brød og scones som er både sunne og gode,
men hadde lyst til å ta den litt lenger.

Ettersom cupcakes er blitt så populært tenkte jeg at jeg kunne
lage en sunn utgave av det.
Fant meg en god brødoppskrift som jeg endret litt på
og vips så hadde jeg noen herlige cupcakes.


Sunne cupcakes.

3 egg
3ss olje
4ss mager kesam
1,5ss bakepulver
4ss linfrø
4ss solsikkekjerner
5ss sesamfrø
60g kruskakli

Bland alt til en bløt røre og fordel det på 12 store muffinsformer.

Stekes på 180 grader i 30 minutter.

På det øverste bilde har jeg toppet med en skje Skyr.


Det smakte utrolig godt.


De var både saftige og smakfulle og det blir nok populær skolemat
til gutta. Tenk å få ha med muffins til skolemat......hihi


Det smakte også godt med hvitost på.
NAM NAM NAM

Jeg er spent på om dere også kommer til å like de.
Prøv å bak de da vel.......og la meg høre hva dere syns.

Vi blogges:))

Karipia


5 kommentarer:

  1. oi! De ser jo utrolig gode ut da! Takk for at du deler oppskrift, den skal jeg jammen prøve!:D

    SvarSlett
  2. Ser nydelig ut, sånn junne jeg tengt meg nå med brunost på og da gjerne varm :-)

    SvarSlett
  3. Vi spiser dette som brød, vi bruker cream fraice. i stedet for kesam:) veldig godt:))

    SvarSlett
  4. Disse så gode ut Kari.Tusen takk for at du deler oppskriften.

    SvarSlett
  5. Smart du!!!! Ser jo riktig så godt ut :)

    Klem

    SvarSlett