torsdag 1. mars 2012

Sjal med små hjerter.

Dette sjalet har ligget ferdig strikket en stund.
Jeg strikket det da jeg var i Oslo for 3 uker siden,
og heklekanten har vært ferdig en stund den også.
Men jeg ville gjøre litt mer med det så jeg gikk i tenkeboksen.
Tenkte først å hekle blomster som skulle henge hele veien rundt sjalet,
men det har jeg sett andre gjøre så jeg måtte finne på noe annet.
Så i går kveld fikk jeg en hjertelig tanke,
så det ble heklet 42 små hjerter som jeg sydde fast rundt kanten.


Mønster: Eget
Pinner: 4,5
Garn 225g Baby Silk Alpakka

Sjalet strikket jeg slik:
La opp 3 masker og strikket rillestrikk med økning i begge sider og på midten hver andre omg.
Strikket rillestrikk til jeg hadde strikket opp 2 nøster,
begynte da på hullmønsteret.
1. omg: 2r sammen, kast omg ut.
2. omg: rett
Strikket hullmønsteret til nøste nr 3 var nesten tomt.
Da felte jeg av.

Blondekanten ble liksom til mens jeg heklet så den blir det verre
å gi mønster på.

Mens de små hjertene lager du slik:

4 lm, som du tar sammen til en ring med en kjm i første lm.
I lm- ringen hekler du slik:
3 lm, 3 dobble st, 3 st, 1 dobbel st, 1 lm, 1 dobbel st,
3 st, 3 dobble st, 3 lm, 1 kjm i den første av de 3 lm som du begynte med.

I de tre spissene på sjalet henger det flere
hjerter sammen, og ellers er hjertene sydd fast i blondekanten rundt sjalet.
Sjalet er strikket i offwhite,
 mens blondekanten og hjertene er heklet i 2 duse rosafarger.


Dette sjalet skal jeg ha selv for det er helt i min stil
 med både blondekant og i favorittfargene mine.
Kjenner på meg at dette kan bli et favoritt sjal <3

Nå må jeg på butikken og handle inn til overnattingsbursdagen i morgen,
og bursdagsbarnet skal selv få være med på handlingen.
Jeg regner med han vet hva han vil ha.
Og resten av kvelden skal brukes til å gjøre klart for morgendagen,
kommer jo 5 gutter som skal overnatte,
så jeg har noen senger som må gjøres klar.
Og ettersom mannen er ute og reiser må jeg gjøre alt selv
og da kan det være greit å gjøre unna det meste i dag.

Ønsker dere alle i blogglandia en fin torsdagskveld,
så blogges vi snart igjen:)

Karipia

7 kommentarer:

  1. Å, så lekkert og romantisk sjal! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)) Ble veldig fornøyd selv også.

      Slett
  2. Nydelig sjal i lekre farger.

    SvarSlett
  3. Det sjalet er helt etter min smak.:))

    Ønsker deg en herlig og kreativ helg!:)

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  4. Å dette sjalet var flott,skjønner godt at du vil ha dette selv.
    Knusfint med de hjertene hengende rundt kanten.Sjalet får særpreg med en gang.
    Lekkert !

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  5. Så søtt med hjerter :)
    Sjalet ble nydelig!

    SvarSlett