søndag 11. mars 2012

Kjole til en liten prinsesse.

Denne kjolen forelsket jeg meg i da jeg var på besøk til Inger i Oslo
for noen uker siden.
Hun hadde strikket den til bonusbarnebarnet sitt.
Jeg har jo ingen barnebarn å strikke til.........
men det stopper ikke meg.


Jeg syns den var så søt at jeg måtte strikke den.
Den blir nå liggende på vent en god stund til en søt liten prinsesse ser dagens lys
engang i framtiden.


Pinner/heklekrok: 2,5
Garn: 130g Babyull (str. 0-3 mnd)


Kjolen er strikket og pyntet opp med en nydelig heklet kant nederst
på kjolen og picotkant rundt halsen og armene.


Jeg heklet også en blomst som pynter opp på framsiden på kjolen.
Og bak har den fått 3 søte små blomster knapper i halsåpningen.


Jeg har vært litt av og på med bloggingen i det siste.
Jeg vet vel egentlig ikke hva grunnen til det er for det
er mye som skulle vært blogget.
Har både strikket flere plagg og annet småtteri,
sydd litt, laget kort og puslet med påsketing...............
Men blogget det har jeg ikke funnet lyst til å gjøre.
Håper det ikke blir så lenge til neste blogginnlegg nå da.

Vi blogges nok snart igjen:))

Karipia

6 kommentarer:

  1. Så nydelig den ble, Kari! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk vennen......og takk for inspirasjonen <3

      Slett
  2. Eg har aldri strikka kjolen, men har strikka pleddet opptil fleire gongar. Når eg ser kjolen din så lurar eg på om det må bli den neste gong der er ei jente påveg :) Den er kjempesøt!

    SvarSlett
  3. For en søt kjole! Den heklede kanten var utrolig fin :) Jeg har også strikket en liten kjole som foreløpig ikke har noen eier. Jeg har jo en gutt selv, og strikker mye guttegreier, så innimellom er det veldig gøy å strikke noe mer jentete. Det må vel dukke opp ei jente snart. Håper noen i min krets tar litt ansvar... :)

    SvarSlett
  4. Helskjønn, den borden var noe av det søteste jeg har sett :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk nydelig kjole! :-)

    SvarSlett