onsdag 17. oktober 2012

Støvlett blonde.

Har strikket meg blondekant til støvlettene.Disse blir fine til sitt bruk.
Jeg bruker ganske mye klær med blonder og rysjer så det passer med slike da.
Mønsteret er det samme som på pulsvantene jeg blogget i går,
la bare opp flere masker.

 
 
Mønster: Støvlett blonde
Pinner: 2,5
 Heklekrok 2,5
Garn: 50g Babyull

 
Mønsteret får du her:
Legg opp 72 masker på pinne nr 3,5 og skift til 2,5 allerede på første runde.
Dette for å få en løs oppleggskant.
Strikk vrangbord 2r, 2vr i 9 cm.
Strikk så 1 omg rett før du begynner på mønsterstrikken.
1. omg: *2r, 2r sammen,1 kast*, gjenta fra * til * ut omg
2. omg: strikk rettmasker
3. omg: *1r, 2r sammen, 1 kast, 1r*, gjenta fra * til * ut omg.
4. omg: strikk rettmasker
5. omg: *2r sammen, 1 kast, 2r*, gjenta fra * til *
6. omg: strikk rettmasker
 
Gjenta mønsteromg 1-6 tilsammen 4 ganger.
 
Strikk deretter 1 omg rett, 1 omg vrang, 1 omg rett og 1 omg vrang før du feller løst av.
Ytterst er det en heklekant som lages slik:
1. omg: Hekle fastmasker i alle maskene fra felleomg.
2. omg: 4 lm, hopp over 2 fm * 1 st i hver av de 2 påfølgene fm,2 lm, hopp over 2 fm*
Gjenta fra * til * ut omg.
3. omg: *i luftmaskebuen hekles 1 halvst, 2 st, 1 dobbelst, 2 st, 1 halvst, og 1 fm imellom de 2 fm fra forrige omg*
Gjenta fra * til * ut omg.
Fest trådene og de er klare til bruk.

 
Disse var moro å strikke og det gikk veldig fort,
så skal nok strikke flere slike.
Må vel ha et svart sett også tenker jeg..........
til de svarte støvlettene.
 
 
Skal ut og treffe datteren snart.
Dagen skal tilbringes sammen med henne.
Det blir kos,
for vi er flinke til å kose oss.
Håper dere der ute i blogglandia får en like flott dag som det ser ut som vi
i Trondheim får i dag.
SOL SOL SOL
Kan nesten ikke huske sist vi hadde regn.......hihi
 
Vi blogges:))
 
Karipia

37 kommentarer:

  1. Supersøte støvel- blonder!!!

    SvarSlett
  2. Så flotte. Delikate støvlett-blonder

    SvarSlett
  3. Åh.....jeg tror jeg dåner. De var så fine. Og tusen takk for at du deler oppskriften! Klæmma!

    SvarSlett
  4. Dåne ..dåne ..rett og slett lekkert !
    Takk som deler .
    Dette blir en av julegavene til døtrene mine !
    klem fra Anne

    SvarSlett
  5. Så fine og varmer gjør dem sikkert også! Kjempesmart.

    SvarSlett
  6. NICE, de var kjempe fine! :)

    SvarSlett
  7. Så fine! Kjempe søte blonder :)
    Flott at du deler oppskrift, denne må jeg prøve en dag, snart... :)

    SvarSlett
  8. Kjempe søte og veldig smart:-)

    SvarSlett
  9. De her var helt nydelige, slike ønsker jeg meg også! Desverre svinger jeg ikkekroken like lett...- enda ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg strikker på bestilling, så jeg kan strikke ett par til deg hvis du vil.

      Slett
    2. Liker disse blondene veldig godt. Blir nok noen slike i gaver i år!

      Slett
  10. Jammen flotte.. Helt perfekt at de var så korte.. Ha en fin dag..

    SvarSlett
  11. Et lite tips: I stedet for å legge opp og bytte pinnenummer - kan du legge opp på to pinner, og bare dra den ene ut når du er ferdig.. - så slipper du å bytte pinner.. går helt fint også på rundpinner..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg bruker ofte det Hane, men erfaringen sier meg at de som ikke har gjort det før fortrekker et pinnenr større. Smaksak. Men takk for tipset, det glemte jeg å hinte om selv.

      Slett
  12. PS! Glemte å si at de var kjempefine! - Takk for at du deler oppskrifta! Det er generøst! ;-)

    SvarSlett
  13. De er rett og slett rålekre. Takk for at du deler. Klem

    SvarSlett
  14. De var så lekre at jeg med en gang fant fram garn og strikkepinner ........men , noe ble feil . Er det feks. Dale Babyull du har brukt ? Jeg brukte det og la opp på pinne 4,5 , for så å gå over til 3,5 . Det ble det kjempestore masker av . Babyull strikkes som regel på pinner nr 2,5 ? Håper du skjønner hva jeg mener :) Jeg har gjerne tulla noe fælt her , men jeg har så utrolig lyst til å strikke de ser du :) Tusen takk for at du ville dele med deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan godt gå ned ett nr i pinner ja for jeg strikker veldig stramt. Tenker ikke på det når jeg skriver mønsteret, desverre......bare opptatt av å skrive akkurat hva jeg gjør. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. Lykke til:))

      Slett
  15. Tenkte nok at det var noe sånt :) Takk for raskt svar , nå iler jeg til strikkepinner og garn :)

    SvarSlett
  16. Tusen takk for deling av oppskrift! Knallfine;) Disse skal strikkes i kveld!
    Har ikke profil, men ville gi deg kred likevel;))
    Mvh Marianne

    SvarSlett
  17. I know somеone who would like this
    article.

    Feеl free to ѵіsit mу web
    site best loans uk

    SvarSlett
  18. Fοг sοme reаsоn I almost had a fеmale moment at a dog that died in a futurama episode.
    Now I have to catсh a man moѵie to make amenԁs for my mistakе.


    Take a looκ at my ωeb blog Personal Loans Uk

    SvarSlett
  19. Could do with lookin at sοme more wгіting on thіs - any іdeas covering
    who I might reаd or whаt foгums I could join?



    My web blog - best personal loans

    SvarSlett
  20. its ѕo hοt.

    Also vіsіt my blog рost ...
    best loan deal

    SvarSlett
  21. Seems lіke the сat is out οf the bag.

    .... have a look to ѕee whats сoming.
    ...

    Feel fгеe to vіsіt my homepаge http://thehotline.conceptproductionz.com/

    SvarSlett
  22. So much foг having a go at this mysеlf, Ӏ'll never be able to manage it. I'll just read about it.



    My blog ... personal loans

    SvarSlett
  23. Kjempelekker! 😀 😁 😂

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde du oppskrift på pulsvanter også..?😀😀😀

      Slett
    2. Hadde du oppskrift på pulsvanter også..?😀😀😀

      Slett
  24. Kjempelekker! 😀 😁 😂

    SvarSlett