torsdag 6. september 2012

Glassbrikker i duse farger.

Jeg fikk det for meg at jeg skulle hekle meg søte glassbrikker
 i går og i garnkurven til bomullsgarnet fant jeg 3 duse farger som matchet.


Ettersom jeg ikke liker rester,
så ga jeg meg ikke før jeg hadde heklet opp alle 3 nøstene.
Så da ble det 14 glassbrikker i hver farge...........
litt mange kanskje,
men dette kan jo være fine vertinnegaver også.

 
Mønster: Eget
Krok: 4
Garn: Mandarin Petit
 
 
Hvis du fikk lyst til å hekle deg glassbrikker selv,
kan du jo prøve deg på mine.
Her kommer nemlig mønsteret:
 

1. Hekle 6lm og sett sammen til en ring.
2. Hekle 20 st. i ringen, den første staven  tilsvsarer 2 lm. Avslutt med kjm i 1.st.
3. Hekle 1 st i hver st, men med 1 lm mellom hver andre st. Avslutt med 1kjm i 1. st.
4. I hver lm-bue hekler du  *2st, 1 lm, 2 st*. (1.st i 1.bue=2 lm) Hekle 1 lm mellom st.gr.
5. Hekle 7 st i lm i midten av st.gr. og 1 fm i lm mellom st.gr. Avsl med km.

Da er det bare å finne fram favorittfargene dine og begynne å hekle.
Og liker du ikke dette mønsteret kan du jo finne et fint dukmønster og bruke de innerste omg
på mønsteret til å lage glassbrikker.
Her er det bare å bruke fantasien.

Lykke til!

I dag skal jeg prøve å strikke ferdig ryggen på Dorthe genseren min.
Kjenner det går litt trått med nr 2,
men jeg skal nok bli ferdig:))

Vi blogges:))

Karipia

18 kommentarer:

  1. Åhhhh, de var nydelige! Og du frister til hekling, men skal prøve å være standhaftig og ikke finne fram kroken.... (ikke lett)
    Takk for at du delte mønsteret!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så nydelige glassbrikker du har heklet...
    Flotte farger som altid.
    Klem til deg :O)

    SvarSlett
  3. De var flotte. Kanskje jeg kan klare de også? Er født hjelpeløs med heklekrok..

    SvarSlett
  4. Å, så lekre. Tusen takk for oppskrift og super inspirasjon!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  5. Kjempefine glassbrikker i nydelige farger :)

    SvarSlett
  6. Nydelige glassbrikker i flotte farger.

    SvarSlett
  7. Tusen takk for oppskrift, disse må prøves.

    SvarSlett
  8. De var kjempefine, Kari! Kanskje jeg også må lage noen sånne...

    SvarSlett
  9. Hei Kari, pleier å lese i stillhet fordi jeg er ikke flink med å strikke, ser ut som jeg har to venstrehånd hehe, men disse var ALTFOR fine for å ikke kommentere. Fargene du valgt er nydelige også! Takk for bildene og oppskriften og alle de fine ting du lager

    SvarSlett
  10. SÅ fine! Ser ut som noe for meg - jeg liker SMÅ prosjekter!

    Klem, Kari

    SvarSlett
  11. Så fine disse var. Jeg har heklet noe liknende.
    takk for du deler oppskriften.
    Koselig å variere med mønster.

    SvarSlett
  12. Har kjøpt meg heklekrok og garn - sitter og googler YouTube for å lære meg masker for dette vil jeg få til...
    Konklusjon sålangt - skjønner ikke bæra... :D

    SvarSlett
  13. Takk for at du deler oppskriften! Kjempefine! Her er mine:
    http://www.thereseharp.blogspot.no/2014/02/glassbrikker.html?m=1

    SvarSlett
  14. Hei! Kjempefine glassbrikker du har lagd. Kjempesnillt av deg å dele mønster :). Er ingen racer på hekling, så jeg lurer på hva du har gjort i overgangen fra 3 til 4 omg. Hekler du kjem bort til lm bue? Takknemlig for svar :)

    SvarSlett
  15. Hei. hva gjør jeg hvis de blir litt for små.. Jeg bruker ett bomullsgarn og krok nr 2. Kan ikke bruke noe større krok, og trenger bare en runde til, eller to.. hjelp hva gjør jeg..

    SvarSlett
  16. oi da har jeg lest blogg for første gang.kjempekoselig og disse glassbrikkene lager jeg til min veninde til jul.tusen takk

    SvarSlett
  17. Takk for oppskrift. Veldig fine.

    SvarSlett
  18. Artig at jeg nå i helga har truffet deg som har laget denne oppskrifta!
    Jeg har heklet mange av disse!
    Hilsen Sissil

    SvarSlett