onsdag 26. september 2012

Hals med fletter og knapper.

Jeg er i det kreative hjørnet for tiden.
Jeg lager ofte mønster på pulsvanter,
men nå fikk jeg lyst til å lage noe annet..........
og denne gangen ble det en Hals.
 
 
Mønster: Karipia`s Flettehals med knapper
Pinner: 6
Garn: 120g Nepal
 
 
Mønsteret deler jeg gjerne med deg,
men vil at du linker til min blogg hvis du bruker det.
 
Legg opp 47m på pinne nr 6.
1.omg: 2vr, 3r, gjenta ut omg.
2.omg: Strikk den andre rettmasken først, men ikke slipp den av pinnen.
Strikk så den første rettmasken og slipp begge av den venstre pinnen, 3vr,
gjenta ut omg.
Gjenta disse 2 omg til passe lengde.
Jeg strikket 58cm før jeg da lagde knapphull slik:
*Strikk de 2 rettmaskene som beskrevet tidligere, fell 2 masker, 1vr*
Gjenta fra * til * ut omg.
På neste omg legger du opp 2 nye masker der du felte maskene.
Strikk 2 omg til og fell av.
Du fikk nå 9 knapphull,
så i andre enden av halsen syr du fast 9 knapper.
 
Lykke til:))
 
Hyggelig om du legger igjen et liten kommentar............
da blir jeg såååååå glad:)
Ønsker dere alle en fortreffelig onsdags kveld,
så blogges vi snart igjen.
 
Karipia

4 kommentarer:

  1. En nydelig hals. Har lagra oppskrifta. Jeg har strikka leggvarmera dine tidligere ;-) Takk for at du deler ;-)

    SvarSlett
  2. Fin hals, blir god å ha nå fremover.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fin denne var! Tusen takk for at du deler oppskrift! Jeg tar med alt av tips i disse julegaveproduksjonstiden.... :)

    SvarSlett