tirsdag 13. desember 2011

Mintstenger..........Mmmm godt ja:)

Jeg fikk denne oppskriften på Mintstenger til en god venninne.
Jeg hadde hverken smakt de eller sett de før.
Hun nevnte bare at hun pleide å lage mintstenger til jul
og da spurte jeg pent om jeg kunne få oppskriften,
for jeg elsker Mint.......så dette måtte være noe for meg.


Jeg har spurt og fikk lov å dele oppskriften med mine lesere.
Så hvis du er glad i mint...... må du lage disse.

MINTSTENGER

50g hvetemel
1dl melk
1/2 kg melis
6 peppermyntedråper
1 pl kokesjokolade
50g delfiafett
ca 3/4 pose kokosmasse

Bland melk og mel i en gryte og varm det over svak varme
til det blir tykt.
Avkjøl.
Bland melis og peppermyntedråper i deigen.
Trill til stenger og del i passe lengder.


Sett de kjølig til de blir harde.
Smelt sjokoladen sammen med delfiafettet.
Dypp stengene først i sjokoladen
og rull de så i kokosmasse.
Sett de kaldt til de stivner før du pakker de i tett boks
og oppbevarer de i kjøleskap.


Dette er det beste godte jeg har laget.
For meg som elsker mint var dette midt i blinken.
Blir nok min julefavoritt dette.

Takk til May-Britt for oppskriften <3
Og skulle du ha lyst til å smake all godisen jeg har laget i det siste,
og ikke bor for lang unna........
ja så får du komme innom en tur på besøk da:))

Vi blogges:))

Karipia


3 kommentarer:

  1. Ja, mint e veldi godt!
    Tusen takk for mang goe oppskrifta.
    Ønske dæ rikti god bedring å gode fine daga!
    Klæmma:-)

    SvarSlett
  2. Takk for oppskrift! De så veldig gode ut!

    SvarSlett
  3. Hei 🎄Hvordan får du til deigen så jeg kan rulle den ut?
    Min er bare smuler ☹️☹️

    SvarSlett