onsdag 7. desember 2011

Ambrosiabrød.

I går hadde jeg bakedag og bakte blant annet
Ambrosiabrød.
Det har blitt en tradisjon hver jul å bake det brødet.
Både med og uten rosiner.


Og selvfølgelig deler jeg oppskriften med deg.

2 pk gjær
1 liter H-melk
1 pk rosiner
varmes til det er fingervarmt.
2 egg
1,75 dl sukker
litt salt
125g smeltet margarin
1,7 dl hvetemel

Heves godt før du deler i 5 emner som igjen etterheves godt.
Pensle med egg.
Stekes på 180 grader i 25 minutter.
NYT


Smaker fortreffelig nystekt med brunost.
Yammi

Hvert år gir jeg bort brød til kjente og kjære den dagen jeg baker.
Og i går var det 2 damer som fikk hvert sitt brød.


Må nok bake en runde til rett før jul tenker jeg for disse er populære
til både store og små.
Og da er det jo noen andre som får en overaskelse pakket i cellofan.

Jeg sitter bare og nyter morgenen og venter på at klokka skal bli 12.00
for da skal jeg endelig få operert foten min,
noe jeg har ventet lenge på.
Skal bli godt å bli ferdig med det og begynne å se fremover til
arbeidsstart igjen.
Noen uker i ro først så er jeg nok "fit for fight" tenker jeg.

Ønsker dere alle en flott onsdag,
så blogges vi snart igjen:))

Karipia





1 kommentar:

  1. Nå har jeg ført inn oppskrifta i boka mi, for dette må jeg prøve :-) Så veldig godt ut ! Lykke til med operasjonen, så får vi håpe du blir bra :-) Vondt å plages.Du har virkelig stått på nå, så du kan slappe av med god samvittighet og pleie foten. Ha ei fin adventstid :-)

    SvarSlett