torsdag 8. desember 2011

Favoritten........Ristopper:))

Her i huset har Ristopper alltid vært favoritten blant både voksne og barn
når det gjelder kaffebrød til jul.
Baker dobbel porsjon 2-3 ganger iløpet av desember.


Finnes nok mange oppskrifter på disse,
men jeg tenkte å dele min med dere.

RISTOPPER.
125g kokesjokolade
2ss kaffe
125g kokosfett
1 egg
2ss sukker
Puffet ris

Smelt sjokoladen sammen med kaffen.
Smelt og avkjøl fettet.
Pisk egg og sukker godt.
Tilsett sjokoladen i eggblandinga.
Bland så i fettet ,litt om gangen.
Tilsett puffet ris til passe tykkelse.
Fyll muffinsformer med blandingen og sett de kaldt.

LYKKE TIL:))

Jeg må bare si at det er ikke i dag jeg har laget disse,
det var på tirsdagen.
I dag egner jeg meg bare til stillesittende arbeid,
så det blir strikking.
Skal prøve å komme meg på hobbyrommet for å finne meg noe garn
 til ett nytt prosjekt jeg har funnet.
Har funnet ut hvordan jeg skal komme meg opp og ned trappa nå.

Jeg må bare få si takk til dere alle som sendte meg lykkeønskninger
til operasjonen og god bedringsklemmer etterpå.
Fyllte innboksen min på både mail og FB og telefon..
Så utrolig koselig <3

Vi blogges:))

Karipia

2 kommentarer:

  1. MMMmmmmmm her er snart boksen med risboller TOM!!! Men har anyway tenkt å lage MER! Eg elsker de og er vel den som smugspiser hehe

    I går var Amira nedi sentrum her, da ringte eg henne og fikk henne inn på "Huset på Landet" butikken, og med meg påøret klarte å manøvre seg frem til de tingene eg hadde blingset meg ut i hodet og jammen hadde de mer igjen JUHUUUU!!! Tror og håper at dette er MIDT i bLinken til KariPia hehe

    Gleder meg eg og,spent påom du liker det hehe

    Kos deg og mase god bedring!!

    Go`juleklem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Eldstejenten som nylig flyttet for seg selv spurte om jeg ikke kunne lage ristopper til henne, men så langt har jeg ikke kommet enda. Dine ser veldig gode ut :)

    SvarSlett