tirsdag 17. mai 2011

Hurra for 17 mai.

Hipp Hipp Hurra!

Ja da er dagen kommet,
vår alles kjære Nasjonaldag.
Tradisjonene holdes ved like med Barnetog i byen klokken 10.00,
deretter Borgertog og tilslutt Russetog.
Blir nok ikke alle togene på oss i år nei,
sliter jo med den betente foten enda da vettu, så det holder med barnetoget for min del.

Etter barnetoget som tar noen timer.......drar vi hjem og
forbereder middagen til gjestene (min bror og fruen) kommer.
Blir nok en tur på skolen på ettermiddagen også,
der er det jo mange morsomme leker for barna:)


Bordene er ferdig pynta, maten er forberedt med det som kan lages i forveien.
Dessertene er ferdig laget........ja du leste riktig, vi har flere desserter, det er jo 17 mai.
Det blir
 hjemmelaget karamellpudding
hjemmelaget is med sjokolade
jordbær

Og til middag blir det hjortegryte av selvskutt hjort,
med masse godsaker oppi som champignong, løk, bacon, tyttebær og fløte.
Serveres med en grønn salat, ris og Foccaciabrød.

Som du skjønner har jeg jobbet hardt på 16 mai.
Men med mange pauser gjennom dagen og med god hjelp fra mannen
kom vi i mål i år også.


Jeg fik det for meg at jeg skulle lage meg 17mai lysestaker før jeg la meg,
så i ett tiden på natta gikk jeg på hobbyrommet og lagde
9 lysestaker.
3 til salongbordet og 6 til spisebordet.


Det ble da litt stilig med telys i rødt, hvitt og blått.
Klærne ligger klar til gutta står opp og flaggene er nystrøket.
Da skal jeg straks finne sengen også.
Krysser fingrene for at værgudene er med oss i morgen og at vi ihvertfall får oppholdsvær.
Jeg er ikke mere kravstor enn som så jeg da.......
men det hadde jo vært toppers med litt sol da:))

Ønsker dere alle en flott 17 mai feiring hvor enn du er
 i vårt langstrakte land.

Vi blogges nok igjen,
du skal blant annet få oppskriften på min karamellpudding:)

Karipia


2 kommentarer:

  1. Ja det var rart det ikke kom noe 17 mai greier fra deg også ja Kari,du verden kor flink du er.Skulle ønske jeg har hatt en liten del av din energi.Tenker det blir pyntet med masse fint i dag ja.Ønsker hele familien en fin 17 Mai.

    Gretha:-)

    SvarSlett
  2. Takk for det Gretha. Du er nå kreativ og arbeidsom du også, som jeg kjenner deg.
    Men jeg er vel av den sorten som diller og pynter litt mere enn andre ja, det skal jeg innrømme. Da er jeg i mitt rette element.
    Ha en fortsatt fin nasjonaldag dere også:))

    SvarSlett