lørdag 9. juli 2011

Fredag og kosekveld.

I går var det fredag og hælga startet.
Ikke at det er den store forskjell på dagene mine
akkurat nå.
Går jo "bare" hjæm og driv dank for tiden jeg.......
 Men fordi om jeg ikke kan være med på så mye sprell med den foten min
så er mannen i huset superflink til å ta med seg guttene på
opplevelser alene.
Etter jobb i går pakket de sekkene og dro til skogs ved Støren.
De skal ligge i Lavo ved att vann der og padle i kano og fiske og kose seg
sammen med hver sin kompis og deres far.
En skikkelig guttetur.

Jeg blir hjemme alene og gjør det jeg er best på
for tiden og det er "ingenting"......
Jeg fikk et interiørblad i helgagave fra ei snill venninne i går
så jeg satt og kosa meg med det etter at gutan dro.


Heklekroken var også framme selvfølgelig.
Jeg har begynt å hekle på et vognteppe.


Så ei heklevenninne sitte å hekle på noen store lapper på tirsdags kvelden
når jeg var på strikkekafe.
Fikk låne hennes lapp og med litt muntlig veiledning så satt mønsteret vettu.


I midten er det fire ringer som hekles sammen før jeg begynner å hekle firkanten rundt.
Stilig ja?
Jeg falt pladask for mønsteret ihvertfall og hekler litt imellom
alle sjalprosjektene mine......hihi
8 lapper har det blitt men må ha mange fler.
Men ingen hast vettu......


Kveldsmaten ble skinkeomelett.
Men jeg klarer jo ikke å lage mat til en person,
så over halve omeletten ble til overs.......
jaja...... men god var den da.


Rastløs som jeg er........klarte jeg jo ikke å sitte i ro hele kvelden
selvfølgelig.....
Det ble en tur i garagen hvor jeg holder på å male litt........
bilder av det kommer når jeg er ferdig.
Men plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle begynne å snekre.....
Fant fram noen fjøler som var rundt komfyren vi nettopp kjøpte.
Gjenbruk kalles det.......hihi


Disse 4 fjølene skal bli til noe.........men hva?

Hva tror du jeg skal lage av disse?

Resultatet får du se senere i dag,
når det er ferdig malt.
Må vel en tur i garagen å male siste strøket nå.

Vi blogges:))

Karipia


1 kommentar:

  1. Se der ja, snart er teppet ferdig!
    Flotte lapper i feil farger. :-D
    Fortsatt god helg til deg fra Pus!

    SvarSlett