torsdag 28. mars 2013

Rosa og søtt.

Jeg holder på med litt makeover  og gjenbruk her på hytta,
og da kan det meste brukes.
En tom Cognacflaske kan bli en fin vase med bare litt garn, heklekrok og litt fantasi.
Et sennepsglass og en mini blomsterpotte ble til telysestaker
og 2 gardinringer ble til lysmansjetter.

Syns denne cognacflasken hadde så tøff fasong,
som passet ypperlig som vase.
Heklet 1 stav, 1 lm hele veien rundt og pyntet med en heklet blomst.


Slike telysestaker har jeg laget veldig mange av før,
men blir liksom aldri lei de.
De passer inn overalt og med litt farge på garnet blir de jo heller ikke like.


Lysmansjettene ble litt enkle,
men jeg kom liksom ikke på noe annet mønster.
En annen gang kanskje.......hehe


50g Mandarin Petit brukte jeg på alt dette.
Så hvis du har ett nøste liggende så ser du hvor mye du kan lage av det.

Lysmansjetter.
Legg opp fm rundt ringen til den blir tett av fm,
til meg ble det 51 fm.
På neste runde heklet jeg 51 staver og avsluttet med 1kjm i første st.
Neste runde er slik: 4 lm, 1 fm i tredje staven, 4 lm og 1 fm i tredje st,
fortsett slik ut omg.
På siste omg fyller du luftmaskebuene med 1 halvst, 1 st, 1 dobbelst, 1 st, 1 halvst


Har flere hekle ideer her jeg,
så da vet jeg hva jeg skal gjøre i dag.

Vi blogges snart igjen:)

Karipia

4 kommentarer:

  1. Så herlig det ble, ha en koselig påske på hytta!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:) God påske til deg også.

      Slett
  2. Romantisk....
    Fortsatt god påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk KariL.
      God påske til deg også.

      Slett