tirsdag 27. november 2012

Banankake med ostekrem og stratos.

Deilig med nystekt banankake til kaffen ja.
I går var jeg i det snille hjørnet og bakte banankake til gjengen min.
Først spiste vi hjemmelaget pizza og koste oss med banankake
til ettermiddags kaffen.
 
 
Jeg lovte dere oppskrift på denne i går,
så her kommer den.
 
BANANKAKE.
2 egg
2 kopper sukker
1 kopp melk
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
1 ts natron
3 kopper hvetemel
1 kopp smeltet margarin
2 moste bananer (gjerne godt moden)
 
Pisk egg og sukker til eggedosis.
Ha i det tørre vekselsvis med melken.
Tilsett margarin og tilslutt den moste bananen.
Stekes på nederste rille ved 175 grader i 60 minutter.
 
OSTEKREM.
300g melis
1 boks Philadelphiaost naturell
2 ts vaniljesukker
100g margarin
 
Pisk alt sammen til en jevn krem og smør det på avkjølt kake.
Strø tilslutt over ca 80g finhakket stratos.
 
 
Kaken er veldig god uten ostekrem også.
Nystekt med pisket krem f.eks..........Nydelig:))
Det er en saftig og god kake.
 
 
Da håper jeg dere får en fabelaktig tirsdag folkens.
Jeg skal på bytur i dag.
Først behandling på foten så litt shopping etterpå.
Bestillingene ramler inn daglig her nå,
så her må det handles litt stasj.
 
Vi blogges:))
 
Karipia

5 kommentarer:

  1. Mmmm, så deilig ut. Kan den fryses?

    SvarSlett
  2. Banankake er godt, og den holder seg saftig lenge. Det er så mange kaker jeg kunne tenkt meg å lage, men så må man jo spise dem opp også da.. ;)

    SvarSlett