torsdag 11. oktober 2012

Tennbrikett trekk med fletter.

Det er høst og høsttemperaturen har kommet.
Det er tid for vedfyring og da må tennbrikett boksen også fram
Den er jo ikke det vakreste synet på en ellers gjennomført
stil på stua, så hva er vel bedre enn å strikke et trekk til boksen.
 
 
Mønster:Tennbrikettboks med fletter
Pinner: 4,5
Garn: 100g babyull
 
 
Jeg la opp 54 masker og strikket 6 rett og 2 vr
Laget flette på hver 6. omg ved å sette de 3 første rettmaskene
på hjelpepinne foran arbeidet.
Etter 14 fletter felte jeg slik:
1r. 2 vridd rett sammen, 2 rett sammen, 1r, 2vr, gjenta ut omg.
Strikk 4 omg slik: 4r, 2vr
Fell av med vrangmasker.
 
Jeg er allerede igang med ett nytt trekk for jeg har bestilling på disse 2.
Kjekke julegaver dette.
 
Ellers skal vel dagen i dag brukes til litt sightseeing
ettersom jeg har besøk av søsteren min og hennes barn.
Nyt dagen folkens,
den kommer ikke i reprise.
 
Vi blogges:))
 
Karipia

1 kommentar: