mandag 11. april 2011

Pulsvanter med vri.

Ja hva skal man kalle disse pulsvantene da.....
Det ble så enkelt som pulsvanter med vri,
ettersom mønsteret har en vri.


Litt vanskelig å se mønsteret her, men trykk på bildet,
da blir det større og lettere å se.

Jeg har strikket etter en pulsvant jeg hadde i bruk.
Satt og telte meg fram til mønsteret.
Det er noen år siden jeg strikket det andre paret så de var ganske utslitt.
Dengang strikket jeg også etter en annen pulsvant,
så jeg aner ikke hvor mønsteret kommer fra.


Jeg gir dere mønsteret her så kan dere prøve å strikke dem dere også.
Jeg strikket mine i Sterk på pinne nr 3,5.( Det gikk med 30 gram)

Legg opp 40 masker. Strikk mønster slik:
1 omg. 2r, 2v omgangen rundt
2 omg. 2r, 2v omgangen rundt
3 omg. 2r, 2v omgangen rundt
4 omg. Strikk den andre rett masken først men ikke slipp masken av pinnen,
strikk så den første rettmasken. Så slipper du begge maskene av den venstre pinnen, 2v
omgangen rundt.
Gjenta disse 4 omgangene 10 ganger.
Nå skal du øke til tommel ved vrangmaske nr 2. på annenhver omg
til du har 12 vrangmasker der.
På neste omg. feller du 10 av de vrangmaskene og forsetter rundt i mønster.
Strikk i 2 cm til og fell løst av.

Strikk neste pulsvant likens.

Lykke til:))

Nå er jeg igang med enda et par pulsvanter.
Denne gangen litt tykt garn på tykke pinner.
Designer mitt eget mønster her.
Her får dere en liten titt.


Vent å se......blir de vellykkede kommer mønsteret her i bloggen.

Vi blogges:))

Karipia




4 kommentarer:

  1. Fine pulsvanter ja :) husker du jeg viste deg det i Tananger første gangen vi var der ? mimmre det var kos ja :)De fleste fikk dilla på bris garnet. Du, her er det så mye fint :) at jeg må bare ta en runde til på bloggen din :)Ha en fortsatt kreativ uke klem fra Bentesin

    SvarSlett
  2. Ja der var det jeg lærte å strikke de ja Bente:))

    SvarSlett
  3. Nydelige pulsvanter Kari,du er sandelig i siget med disse flotte sakene dine...
    Ønsker deg en flott morgendag.. Megaklem fra meg :-)

    SvarSlett