fredag 19. april 2013

Pulsvanter til halsen.

Jeg måtte selvfølgelig ha pulsvanter til halsen jeg strikket meg
så jeg strikket meg pulsvanter i samme mønsteret som halsen og de ble perfekte.
 
 
Mønster: Eget
Pinner: 3,5
Garn: 60g Mor Aase Ull/Bomull
 
 
Mønsteret deler jeg gjerne med dere,
så det får dere her.
 
Pulsvanter.
Legg opp 40m og strikk mønster som går over 4 omg.
1. omg: 1r, 1vr ut omg.
2. omg: 1r, 1vr ut omg
3. omg: strikk rett
4. omg: strikk vrang
Gjenta mønsteret i 18 cm som ble 17 ganger.
Nå strikker du fram og tilbake i 8 omg,
dette for å lage tommelåpning.
Nå strikker du rundt igjen i 2 cm som blir 8 omg,
avslutt med 4. omg av mønsteret så feller du løst av.
 
Du kan la pulsvanten være slik uten heklet kant eller du kan hekle
tungekanten som er slik:
1. omg: 5 lm, 1 fm i 4 m, gjenta omg rundt ialt 10 lm buer.
2. omg: Fyll lm buene med 1 halvst, 2 st, 1 dobbelst, 2 st, 1 halvst
Avslutt med 1 kjm i første halvst.
 
Da er du ferdig med din første pulsvant.
 
 
Det ble da et flott sett på meg,
mangler bare en baggylue nå.
Skal nok strikke det også etter hvert,
men først noen bestillinger selvfølgelig.
Mønsteret til halsen finner du HER
 
 
Dette settet kan nok bli godt å ha fram til sommeren kommer,
for i dag snødde det faktisk her og en skikkelig kald vind også,
så da varmer dette godt.
Og jeg syns det var moro og kjapt å strikke så det kan bli flere sett også.
 
Ønsker alle dere fininger en kreativ og solfylt helg,
så blogges vi snart igjen:)
 
Karipia

14 kommentarer:

  1. Kjempeflott sett - og søte pulsvanter..
    Jeg liker fargen så godt :)
    Takk for at du deler oppskrift...hadde enda døgnet hatt flere timer...
    Ha en herlig helg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Ann Elisabeth.
      Dette er min yndlingsfarge og faller ofte ned på dette fargevalget.
      Bare hyggelig å dele med dere leserne som er så flinke å gi tilbakemelding her inne.
      Ønsker deg en herlig helg også :)

      Slett
  2. Å for et kjempe flott sett du har strikket.Nydelig farge,den likte jeg.

    SvarSlett
  3. Pulsvantene er knallfine !!
    Veldig kjekkt å ha et sånt sett :) veldig veldig fint !

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  4. DA rota jeg meg endelig til å komme på besøk her inne ;)
    Måtte jo se hva annet du lager også - mye lekkert!!
    Takk for at du deler oppskrifta, jeg er blitt avhengig av
    pulsvarmere, kjekt med forskjellige design.

    Fant ikke noe "følger-dings" så jeg legger deg
    til i blogg-lista mi ;)

    Ha en fortsatt flott søndag!

    ~Anne~

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Anne.
      En flott søndag ønskes deg også.

      Slett
  5. KJempefine pulsvarmere som matcher godt den flotte halsen, den kledde deg kjempegodt :-)

    SvarSlett
  6. Hei! Så nydelig! Strikker du på rundpinne eller er alt strikket i ett stykke, altså frem og tilbake og så sydd sammen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Heidi. Det er strikket rundt ja, på 5 pinner for jeg liker ikke å strikke med små rundpinner. Her blir det ingen sammensying, bare trådfesting.

      Slett
  7. Takk for svar! Skal virkelig gå i gang med de! De var utrolig fine, og mønsteret er ikke alt for vanskelig, tror jeg. Er veldig glad i bloggen din. Den ligger faktisk på "skrivebordet" på pc`en! :)

    SvarSlett