torsdag 21. februar 2013

Trekk til kaffeboksen.

Det hekles og hekles for tiden.
Denne gangen var det pulverkaffen til far i huset som fikk seg et heklet trekk.
Han drikker heller pulverkaffe enn kaffe fra Dolce Gusto`n og det store,
stygge glasset står alltid fram føler jeg.
Da var det bare å ta fram heklekroken og gi den en liten makeover.
 
 
Fra dette.......
 
 
Til dette.......
 
 
Det skal ikke så mye til ser du!
Jeg fant meg noen søte små potter på Søstrene Grene her en dag også og
de fikk seg også et heklet trekk.
Den ene skal brukes til blomsterpotte,
mens den andre blir brukt som telysestake.
 
 
Ett nøste holdt til både kaffeboksen og begge pottene.
Og det ble jo riktig så koselig på kjøkkenbenken.
 
Mønster: Eget
Heklekrok: 3
Garn: 50g Mandarin Petit
 
 
I dag har jeg vært på svenskehandel og det ble shoppet både middager og snop til påske.
Ikke lenge igjen til påske nå,
og det er nesten den koseligste tiden på året.
Vi samler familien på hytta og nyter vårfølelsen og det å være sammen.
Mye god mat og grilling i gapahuken..........
Brettspill og håndarbeid.....
Nå kjenner jeg enda mere at jeg gleder meg,
 bare ved å sitte å skrive om det.........hihi
 
 
Fikk også tid til en liten shoppingrunde på Stjørdal`n på tur hjem,
og fant da selvfølgelig litt "stasj" å kjøpe........hihi
På bilturen fram og tilbake ble det strikket,
så jeg er kommet langt på sjalet nå.
Kanskje jeg klarer å avslutte det i kveld.......
En stor takk til sjåføren Benedikte, Kristina og søte Emily for en flott tur.
De er nok slitne de også nå tenker jeg.
Jeg er ihvertfall det,
så det blir nok en tidlig kveld kjenner jeg.
 
Vi blogges snart igjen:))
 
Karipia

8 kommentarer:

  1. Så fint det var nå! Hekling er kjekt, og det er raskt å lage slike småting;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak for det Edny.
      Ja det er kjekt med slike små hekleprosjekt og moro når det blir så stor forandring.

      Slett
  2. Kjempefint, Kari.

    Æ veit kem vil spørr når det gjeld å lær sæ å hekl. :-)

    Anne-Elise

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anne Elise. Lærer gjerne bort jeg, så det er bare å ta kontakt.

      Slett
  3. Så fint!
    Og så mye flott du lager :) Følger deg videre, jeg :)

    SvarSlett
  4. Så flink du er med heklekroken :-) Det dukker stadig opp nye prosjekter som du viser oss, en stor fornøyelse å se. Selv er jeg ingen hekler, men synes det er kjemeartig å se hva du lager :-) Ha ei riktig fin helg !

    SvarSlett
  5. Tusen takk for det Linda:))
    Ei flott helg til deg også.

    SvarSlett