mandag 11. juni 2012

Deilige kyss til tenåringen.

Hipp Hipp Hurra for
vår flotte Patrick som er 13 år i dag.


Endelig tenåring.
En flott gutt vi har om jeg skal si det selv.
Litt selvskryt er lov en slik dag.......
Dagen feiret vi i går med grilling og kaker sammen med
resten av familien.
Og ungdommen fikk det som sto øverst på ønskelisten,
en i-Pod.
Gutten var storfornøyd med dagen og gavene.
Ettersom vi feiret i går blir det en rolig dag i dag.

Jeg laget så mye mat og dessert som skulle ha bare eggeplommer i seg
at jeg satt igjen med 13 eggehviter.
Så da laget jeg likså godt
Pikekyss i pastellfarger.


Ble både rosa, løvgrønn og turkise kyss.
Pynter lekkert opp med den store glasskrukken på spisebordet.
Dette er bare 1/3 av kyssene jeg lagde.
Det ble store mengder kan man si.


Oppskriften på pikekyssene mine får du her.

4 eggehviter
8ss sukker
1 knivsodd bakepulver

Stivpisk alt og bland i den konditorfargen du ønsker eller ha den nøytral.
Sprøyt små topper på bakepapir
og stek de ved 100 grader i ca 2 timer (til de blir stive)
Som farge bruker jeg Wiltonfargene,
Jeg er storfornøyd med de,
og det er ikke store mengden som skal til før det blir en klar farge.

Ble litt for mye ståing og gåing på meg i går kjenner jeg,
så dagen blir tilbragt sittende.
Skal finne fram strikketøyet nå så jeg har noe å gjøre.

Håper dere får en finfin mandag der ute.
Vi blogges snart igjen:))

Karipia

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med tenåringen, Kari! Kyssene så virkelig lekre ut - og så mange da! Ha en fin og avslappende dag!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med tenåringen. Pikekyss er veldig godt, og ikke minst er det lurt å lage noe av eggehvitene man får.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med 13 åringen :)
    Så flotte farger på pikekyss! <3

    SvarSlett