søndag 5. februar 2012

Pastell kyss.

Jeg hadde så mange eggehviter liggende etter flere dager med baking
hvor jeg bare har brukt eggeplommer.
Jeg må jo bruke eggehvitene til noe da,
for her kastes det ingenting.
Og denne gangen ble det igjen pikekyss,
for det er de så glad i her i huset.


Ble ganske mange pikekyss ettersom jeg hadde 16 eggehviter......hihi
Ble hele 6 brett, stekte 3 i gangen.
Herlig blanding i rosa, løvgrønn, hvit og turkis.
Ettersom jeg nettopp har kjøpt meg konditorfarger fra Wilton,
måtte de jo testes.........
og her skulle det ikke mengder til for å si det mildt.
Tok litt farge på tuppen av en tannpirker og dyppet den i
den stivpiskede eggehviten og jammen ble det farge.


Når jeg tidligere har brukt konditorfargen du får kjøpt på matbutikkene,
har jeg nesten brukt en flaske i slengen så dette var mye bedre ja.
Fikk du lyst på pikekyss kan du jo prøve denne oppskriften.

4 egg
8ss sukker
1 knivsodd bakepulver

Stivpisk alt og bland i den konditorfargen du ønsker eller ha den nøytral.
Sprøyt små topper på bakepapir
og stek de ved 100 grader i ca 2 timer (til de blir stive)


Da er det bare å nyte med både øyne og gane <3

Vi blogges:))

Karipia

4 kommentarer:

  1. Kykepiss - som datteren min kalte dem ;) Hun sa rett og slett feil, men oppdaget det ikke selv. Ha-ha.
    Veldig lekre og delikate. Og så så mange! En cellofanpose med noen pikekyss er en ypperlig vertinnegave.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Mmmmm. Det er kjempegodt det:)

    SvarSlett
  3. De så veldig lekre ut :)
    Wilton sine farger er drøye og jeg er vedig fornøyd med mine.
    Tror jeg må lage pikekyss til helga, for farger har jeg nok å velge mellom ;)

    SvarSlett