søndag 29. januar 2012

En flott søndag.

I dag har vi hatt en innholdsrik familie søndag.
Vi startet dagen med skirenn, hvor lillegutt gikk
Strindheimrennet i Granåsen.


Gutten skøytet seg gjennom løypene så spruten sto,
og syntes det var moro at mamma endelig var med.
Og jeg syntes det var stor stas å se gutten i løypa.
Etter skituren dro vi på kaffebesøk til datteren og svigersønnen.
De kom hjem fra Tyrkia i går og vi skulle levere Farrah (hunden)
som vi har passet mens de var borte.
Jeg bakte sjokoladekake i går kveld som vi hadde med til kaffen.


Kaken fyllte jeg med fløtekrem og banan.
Kaken var vist god for vips .....så var den borte.


De hadde med gaver til oss fra Tyrkia også.
Snille gode datteren hadde virkelig tenkt på mamman sin.
Se den nydelige telysestaken jeg fikk med prismer på.


Nyyyydelig, jeg ble sååååå glad.
Passer perfekt her hjemme i Karipia`s hjem.


Til pappan kjøpte de en vinflaske på 1,5 liter.
Stor stas til vinsamleren.


Så var det tid for søndagsmiddagen.
Og i dag ble det hasselnøttpanert torsk med røstipoteter,
broccolipure`, gulrot, bacon og eggesmør.


Trenger jeg å si at det smakte himmelsk?........
Det gjorde det ihvertfall......
Røstipotetene stekte jeg som en stor "pannekake"
og skjærte i "kakestykker".


Creme Brulee` til dessert.
Lagde den ferdig på forhånd og karamelliserte toppen rett før servering.


Nå sitter vi her godmette og slappe......
som jeg alltid blir av å spise fisk.
Så kvelden blir nok tilbringt i godstolen ja.

Ønsker dere alle en fortsatt flott søndag der ute i blogglandia.
Vi blogges snart igjen:)

Karipia





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar